کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد
کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیا وزارت امور خارجه از مشارکت اطلاعات ایالات متحده امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیا وزارت امور خارجه در یک گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه این مطلب را بیان کرد.

او گفت: این رشوه ‌های بی شمار از پروژه های در افغانستان مشارکت همان مامورهای اطلاعاتی امریکا در قاچاق مواد مخدر را نشان می‌دهد که آنها ما را به چیزهای متهم می‌کنند.

او همچنان گفت که دست داشتن اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست به شمول افغان‌ها. همه آنرا به عنوان یک واقعیت نگاه می‌کنند.

ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: آمریکا تلاش دارد با متهم ساختن روسیه شکست خود در افغانستان را توجیه کند

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه به‌طور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

این روزنامه با استناد به مقامات آمریکایی و افغانی ادعا کرد که رحمت عزیزی  قاچاقچی مواد مخدر، میانجی‌گر اصلی دو طرف بوده است.براساس گزارش این روزنامه، رحمت عزیزی به یک پروژه ساختمانی در افغانستان وصل شده که توسط آمریکا رهبری می‌شد و سپس برای کار به روسیه رفته است.

به نوشته این روزنامه، مقامات افغان می‌گویند که عزیزی سال‌ها پول از اطلاعات نظامی روسیه را به شبه نظامیان مرتبط به طالبان انتقال می‌داد.

کابلوف در مورد این اطلاعات اظهار داشت که هرگز در مورد او (رحمت عزیزی) نشنیده است.

هفته گذشته روزنامه نیو یارک تایمز مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن با ارجاع به مقامات اطلاعاتی که نام آن‌ها فاش نشده، ادعا شده بود که گویا به دونالد ترامپ یک گزارش اطلاعاتی درمورد اینکه روسیه به طالبان بخاطر کشتن سربازان امریکایی پاداش می‌دهد، ارائه شده اما ترامپ به آن واکنشی نشان نداده است.

طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ نیز گفته است که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

پس از آن سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که بخاطر این مقاله دروغین در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌ها "تصفیه حساب با روس‌ها" پیدا شد. دیپلومات‌های روسیه اطلاعات در مورد تهدیدها را به ارگان‌های مجری قانون و وزارت خارجه امریکا سپرده است. همچنان در وزارت خارجه روسیه این مقاله نیو یارک تایمز را جعلی نامیده اند.

ترامپ نیز به نوبه خود این مقاله را «فرمایشی» خوانده گفت که استخبارات امریکا این اطلاعات نیو یارک تایمز را معتبر نمی‌داند.

همچنان روبرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است که اتهامات "تبانی روسیه با طالبان" که در رسانه‌ها نشر شده، مورد تایید سرویس‌های استخبارات امریکا قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала