خلیلزاد: طالبان آماده مذاکره با کابل هستند

عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان بر اهمیت آغاز گفت‌وگو های بین افغانان تأکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در رشته تویت‌های تازه‌اش گفته که وی در دوحه با مقامات قطر و هیئت جنبش تندرو طالبان مذاکره کرده و در مورد حل و فصل مسائل افغانستان صحبت کرده است.

به گفته نماینده ویژه آمریکا در این نشست، آدام بولر، رییس اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه بین‌المللی امریکا نیز حضور داشته است.

 خلیلزاد نوشته است: "در مورد صلح ما تاکید کردیم که گام فوری، حل سریع موضوعات باقی‌مانده پیرامون آغاز مذاکرات بین الافغانی است. تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، زمینه را برای مخربین و اخلاگران روند صلح این کشور مساعد می‌سازد."

وی همچنین گفته که در کنفرانسِ ویدیویی با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی این کشور در بارۀ حل و فصلِ فوری مسائل باقی مانده در موردِ مذاکرات بین افغانان سخن گفته است.

زلمی خلیلزاد همچنان گفته است که با رهبران افغان در مورد موثریت اقتصادی صلح و مشکلاتی که جنگ عامل آن در افغانستان است، بحث و گفتگو کرده اند.

به گفته آقای خلیلزاد "مزایایی اقتصادی صلح بیشتر از مزایای جنگ در این کشور است.

خلیل‌زاد بدون ارائه توضیحات بیشتر در تویترش نوشت که تأخیر در حل و فصل مسائل فرا روی گفت‌وگوها، به "اخلالگران" فرصت می‌دهد.

او پیش از این به اوزبیکستان و پاکستان سفر کرد و با مقام‌های این کشورها درباره صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

خلیل‌زاد در جریان هفته جاری با محمداشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز از طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کرده است.

گفته شده است که قرار است مذاکرات بین‌الافغانی در جریان ماه جاری در قطر برگزار شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала