ناتو: افزایش حملات طالبان بزرگترین مانع برای مذاکرات صلح است

© AFP 2023 / Geoges GobetЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان می‌گوید که افزایش حملات طالبان بزرگترین مانع در برابر آغاز گفتگوهای صلح میان افغان‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، ستیفانو پونتی کوروو، نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان، شام گذشته (جمعه، 13، سرطان) با نشر یک پیام ویدیویی در تویترش گفته که همراه با جنرال سکات میلر فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان در بروکسل با سرمنشی عمومی ناتو و دیگر مقام‌های این پیمان روی موضوعات افغانستان گفتگو کرده‌اند.

آقای پونتی کوروو گفته که افزایش حملات طالبان بر نیروهای امنیتی، مانع بزرگ بر سر راه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.این در حالی است که اخیرا حملات طالبان به شدت افزایش یافته‌است.

روسیه: حضور امریکا و ناتو مانع عادی‌سازی شرایط در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: حضور امریکا و ناتو مانع عادی‌سازی شرایط در افغانستان است

او از طالبان خواسته که به منظور پیشرفت در روند صلح به خشونت‌ها کاهش دهند.

به گفته او، افزایش حملات طالبان بر نیروهای امنیتی افغان قابل پذیرش نیست و طالبان باید هرچه زودتر خشونت‌های جاری شان را متوقف کرده و به گفتگوهای صلح رو آورند.

او تاکید کرده که معلومات مفصل از وضعیت جاری افغانستان به شورای مرکزی ناتو ارائه کرده که به گفته او، فرماندهی ناتو یک بار دیگر از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان اعلام حمایت کرده‌اند.

مقام‌های حکومت افغانستان نیز درباره افزایش خشونت طالبان هشدار داده و به گفته این مقام‌ها در صورت ادامه این خشونت‌ها، حکومت از هر گزینه‌ای برای دفاع استفاده خواهد کرد.

اکنون گفته می‌شود آغاز مذاکرات بین‌الافغانی با تکمیل‌شدن روند مبادله زندانیان آغاز خواهد شد.

قرار است طرح رهایی زندانیان طالبان هفته جاری از سوی حکومت نهایی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала