گروه طالبان به عنوان بخشی از دولت ائتلافی ممکن به قدرت برسد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر گروه طالبان به عنوان بخشی از دولت ائتلافی ممکن به قدرت برسد
گروه طالبان به عنوان بخشی از دولت ائتلافی ممکن به قدرت برسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت، که گروه طالبان ممکن است به عنوان بخشی از دولت ائتلاف در افغانستان به قدرت برسد. 
کابلوف: حکومت افغانستان قصد دارد تا آخر ماه زندانیان طالب را رها کند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: حکومت افغانستان قصد دارد تا آخر ماه زندانیان طالب را رها کند

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر دفتر دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: گروه طالبان ممکن به عنوان بخشی از دولت ائتلافی در افغانستان به قدرت برسد و تلاش این گروه برای بدست آوردن دولت افغانستان، همه جامعه جهانی را در برابر آنها قرار خواهد داد. 

کابلوف گفت: "طالبان به عنوان بخشی از دولت ائتلاف به قدرت باز خواهند گشت. من نمی گویم که همه طالبان پاک هستند. تندروهای جدی و بی منطق وجود دارند و آنها جنگجویان را زیر فشار قرار خواهند داد و خواهند گفت، که ما چند سال دیگر خواهیم جنگید و امریکایی ها به هر حال فرار می کنند و همه چیز را به یکباره می گیریم، نه بخشی". 

در همین حال کابلوف تاکید کرد، که طالبان میانه رو می فهمند، که با چنین تلاش ها برای به دست گرفتن همه قدرت، همه را در برابر خود خواهند بر انگیخت". 

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 29 فیبروری در دوحه ایالات متحده امریکا و طالبان توافقنامه صلح را امضا کردند. بر پایه این توافق نامه ایالات متحده امریکا و متحدان این ائتلاف قصد دارند در ظرف 14 ماه همه نیروهای خود را از افغانستان بیرون کنند. طالبان نیز به نوبه خود قول دادند که از خاک افغانستان برای اقدام های تهدید آمیز برای امنیت ایالات متحده امریکا و متحدان آن کار گرفته نشوند. پیش از این آغاز گفت و گوهای میان افغانستان درباره آتش بس دایمی و جامع باید طرف ها کارهای برای اعتماد سازی انجام بدهند و دولت افغانستان 5 هزار و گروه طالبان 1 هزار زندانیان شان را آزاد کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала