عثمانی: در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوجش رسیده است

© وزارت صحت عثمانی: در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوجش رسیده است
عثمانی: در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوجش رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان در ویدیو کنفرانس با نماینده اتحادیه اروپا برای سازمان ایکو گفت، که در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوجش رسیده است. 
عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز یک‌شنبه، 15 سرطان 1399 نوشت: داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز با نماینده اتحادیه اروپا برای سازمان ایکو از طریق ویدیو کنفرانس روی سیر ویروس کرونا در افغانستان و چگونه‌گی مبارزه با آن گفتگو نمود.
داکتر عثمانی گفت، که در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوجش رسیده است و قرار است ما یک ارزیابی را در 34 ولایت کشور در پیوند به اینکه چه شمار نفر به این ویروس دچار شده است انجام دهیم و پس از آن مطابق به آن تدابیر بیشتر گرفته خواهد شد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که او هم‌چنان از نصب سیستم اکسیجن در درمانگاه های کابل و اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در کشور خبر داده و از اتحادیه اروپا خواست تا در همکاری با موسسات تطبیق کننده وزارت صحت عامه را در راستای نصب دستگاه تولید اکسیجن در درمانگاه ها تهیه تجهیزات و نیازمندی های طبی همکاری نماید.
در عین حال، نماینده اتحادیه اروپا از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر بهبود عرضه خدمات صحی و مبارزه با ویروس کرونا استقبال نموده گفت که ما آماده استیم تا وزارت صحت عامه را در بخش تهیه لباس محافظتی برای کارمندان صحی کمک نماییم و نیز در پیوند به همکاری در بخش نصب دستگاه تولید اکسیجن در درمانگاه ها و ایجاد فابریکه تولید اکسیجن تصمیم خواهیم گرفت.
در پایان این خبرنامه آمده است، که داکتر عثمانی از همکاری اتحادیه اروپا تشکری کرده گفت، که ما متعهد بر مبارزه با فساد اداری در سکتور صحت استیم و کاهش فساد در سکتور صحت از اولویت های کار ما است.

یادآوری می کنیم، که شهروندان افغانستان چندی پیش از کمبود اکسیجن در درمانگاه های این کشور شکایت داشتند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала