ناوهای امریکا در تیررس راکت های «دانگ فنگ» ارتش چین 

© Sputnik / Anton Denisovناوهای امریکا در تیررس راکت های «دانگ فنگ» ارتش چین 
ناوهای امریکا در تیررس راکت های «دانگ فنگ» ارتش چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دریای چین جنوبی بی چون و چرا در اختیار ارتش چین قرار دارد و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر امریکایی از سوی ارتش چین رصد می شود. 
اعتراض چین به برنامه‌های راکتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض چین به برنامه‌های راکتی امریکا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، به دنبال تحرکات جدید امریکا در منطقه و رزمایش سه ناو هواپیمابر این کشور در «دریای فیلیپین»، منابع مطلع از رصد کامل اوضاع از سوی ارتش چین و در تیررس بودن اهداف امریکا از سوی راکت های فوق پیشرفته چین خبر دادند.

به نوشته نشریه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» مقامات مطلع و تحلیلگران در این زمینه گفتند که دریای چین جنوبی بی چون و چرا در اختیار ارتش چین است و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر در منطقه از سوی ارتش چین  مجهز به انواع جنگ افزارهای ضدناوهواپیمابر امریکا همچون موشکهای دانگ فنگ 21 و  26، مشهور به قاتل ناوهای هواپیمابر رصد می شود.

بر اساس این گزارش، امریکا به تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب‌های اقیانوس‌های هند و آرام  در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوری که فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام امریکا در بیانیه‌‌ای بدین منظور اعلام کرد، که ناو گروه‌های «یو اس اس نیمیتز» و «رونالد ریگان» در حال انجام عملیات در دریای فیلپیین هستند و کشتی‌ها و هواپیماهای این ناوگروه طی ماموریت‌های هماهنگ از 28 جون(یکشنبه 8 سرطان) در آب‌های بین‌المللی مشغول کار اند. برخی منابع  نیز از تشکیل  جبهه‌ای  متشکل از امریکا، هند و برخی کشورهای دیگر برای مواجهه با چین خبر دادند و  گفته می شود رایزنیهایی جهت تشکیل جبهه مشترک از سوی هند، جاپان، امریکا و استرالیا برای مواجهه با نیروی دریای چین در جریان است.

 به نوشته گلوبال تایمز، ژانگ جانشه تحلیلگر ارشد مرکز مطالعاتی نیروی دریایی چین گفت که امریکا اغلب ناوها و جنگنده های خود را دریای چین جنوبی اعزام و به بهانه عملیات جهت آزادی دریانوردی حاکمیت کشورهای منطقه را نقض می کند. امریکا عامل اصلی نظامی شدن دریای چین جنوبی است.

تحلیل اندیشکده امریکایی «رند» مستقر در کالیفرنیا در سال 2015 نیز نشان داد در حالی یک فروند کشتی امریکایی با 50 راکت ضد کشتی دانگ فنگ 21 غرق می شود  که چین صدها راکت دانگ فنگ و نمونه‌های دیگر را در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала