انگلیس: طالبان باید خشونت‌ها را کاهش دهند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت انگلستان در کابل اعلام کرد که دوام خشونت‌ها به‌جای خلق اعتماد برای رسیدن به صلح، سبب گسترش بیشتر ناامنی‌ها در کشور می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت انگلیس در کابل نسبت به افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از گروه طالبان خواسته است که در آستانه‌ی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خشونت‌ها را کاهش دهد.

در اعلامیه‌ای که روز (یک‌شنبه، 15 سرطان) از سوی سفارت انگلیس در کابل به نشر رسیده، آمده است که دوام خشونت‌ها به عوض  خلق اعتماد برای رسیدن به صلح، سبب گسترش بیشتر ناامنی‌ها در کشور می‌شود.

در اعلامیه تأکید شده است که طرف‌های جنگ به ویژه طالبان گروه طالبان حملات خود را در سراسر افغانستان شدت بخشیده‌اند.

حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
انگلیس: مهارت‌های نیروهای امنیتی افغانستان را بالا می‌بریم

از سویی هم، سفارت انگلیس در کابل عملکرد دولت افغانستان در روند صلح را محتاطانه خوانده و از آن استقبال کرده است. این سفارت همچنان از دولت خواسته است که در مذاکرات صلح به ‌صورت فراگیر عمل کند تا از تمام اقشار مردم افغانستان در روند صلح نمایندگی شود.

در اعلامیه همچنان به تعهد دولت برای حمایت از حقوق و آزادی‌هایی به ‌دست ‌آمده اشاره و تأکید شده است که این کشور از این تعهد دولت حمایت می‌کند.

سفارت بریتانیا تأکید کرده است که گروه طالبان نیز در صورت تأمین صلح پایدار به این آزادی‌ها توجه کند.

از سویی هم، در اعلامیه‌ی این سفارت به هدف ‌قرارگرفتن اعضای جامعه‌ی مدنی، چهره‌های مذهبی و کارکنان صحی اشاره و این موضوع غیرقابل قبول خوانده شده است.

در اعلامیه تأکید شده است که باید در مورد این حملات و سایر حملاتی که غیر نظامیان در آن هدف قرار داده می‌شود، تحقیق شود. همچنان سفارت بریتانیا خواستار شناسایی و محاکمه‌ی عاملان این حملات شده‌اند.

پیشتر اتحادیه‌‌ اروپا نیز از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود. این اتحادیه تأکید کرده بود که باید خشونت‌ها کاهش یابد و آتش‌بس تمام‌عیار در افغانستان برقرار شود.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست ‌جمهوری کشور در تاریخ 7 سرطان نیز گفته بود که ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان مردم را نگران کرده و فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را نیز خدشه‌دار خواهد کرد.

با این حال او گفته بود که ممکن مذاکرات صلح در ماه جولای آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала