Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوارز، سومین گلزن برتر تاریخ بارسلونا شد + عکس

© REUTERS / SERGIO PEREZلوئیز سوارز
لوئیز سوارز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوییس سوارز با 194 گل تبدیل به سومین گلزن برتر تاریخ بارسا شد و به رکورد کوبالا رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در چارچوب رقابت‌های هفته سی و چهارم لالیگای اسپانیا، بارسلوناموفق شد با نتیجه 4-1 ویارئال را شکست دهد.

مسی و فاتی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
رکورد تاریخی بارسلونا؛ 9000 گل زده در رقابت‌های مختلف! + عکس

لوییس سوارز زننده گل دوم تیمش در این دیدار بود و با گلی که وارد دروازه ویارئال کرد موفق شد تعداد گل های خود را به عدد 194 افزایش دهد و به صورت مشترک با لادیسلاو کوبالا سومین گلزن برتر تاریخ بارسلونا شود. اکنون مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا تنها سسار رودریگس (232 گل) و لیونل مسی (630 گل) را پیش روی خود دارد.

سوارس به 6 فصل و 277 بازی نیاز داشت تا به چنین رکوردی برسد. او 145 گل در لالیگا، 23 گل در لیگ قهرمانان اروپا، 19 گل در کوپا دل ری، پنج گل در جام جهانی باشگاه ها، یک گل در سوپرجام اسپانیا و یک گل در سوپرجام اروپا به ثمر برساند. مهاجم اروگوئه ای 142 گل را با پای راست، 33 گل را با پای چپ و 19 گل را با ضربه سر به ثمر رسانده است.

او بیشترین گل ها وارد دروازه والنسیا کرد و 12 بار برابر این تیم گلزنی کرد. سپس رئال مادرید و سویا با یازده گل قرار دارند.  این 277 بازی و 194 گل موجب شدند سوارز 13 عنوان به دست آورد که در این میان فتح لیگ قهرمانان 2015 و چهار لالیگا برجسته است. تاثیرگذاری مهاجم بارسا تنها در گل‌هایش نبوده است. او 97 پاس گل هم داده است. در این فصل تعداد پاس گل هایش به یازده می‌رسد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала