طالبان گزارش رسانه آمریکایی در مورد "توطئه با روسیه" را رد کرد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش رسانه های آمریکایی در خصوص "تبانی" این گروه با روسیه را رد نموده گفت، هدف از نشر این گزارش آسیب رساندن به روند صلح در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با یکی از رسانه های روسیه  گزارش نیویورک تایمز در خصوص"تبانی" با روسیه را اختراع سازمان اطلاعاتی آمریکا دانست که جهت اختلال در روند صلح افغانستان اختراع شده است.

شاهین گفت: "ما تحقیقات خود را در خصوص اطلاعاتی که در رسانه ها ظاهر شد آغاز نموده‌ایم. این ادعاها صحیح نیستند ، آنها هیچ شواهدی ندارند . این شایعات توسط یک سازمان اطلاعاتی در کابل برای آسیب رساندن به روند صلح و به تأخیر انداختن آن و همچنین تشکیل دولت جدید آغاز شده است."

اطلاعات آمریکا: هیچ شواهدی برای تصدیق توطئه میان روسیه و طالبان موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعات آمریکا: هیچ شواهدی برای تصدیق "توطئه" میان روسیه و طالبان موجود نیست

 به گفته وی ، دولت کابل می خواهد قدرت را در دست خود نگه دارد، به همین دلیل شایعاتی را براه می‌اندازد که می تواند موجی از بدگمانی ها را در ایالات متحده ایجاد کند.

وی افزود: چنین اخبار جعلی برای خدشه دار کردن اعتبار ما و ایجاد هرج و مرج در زمانی که سربازان آمریکایی افغانستان را ترک می کنند و روند صلح در راه است، منتشر می شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: آنها (رسانه ها) می خواهند روند صلح و ثبات را در افغانستان از بین ببرند.

به دنبال ادعای روزنامه نیویورک تایمز در مورد همکاری روسیه با طالبان برای حذف نیروهای آمریکایی در افغانستان، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود  ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، روس‌ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала