پروفسور بریتانیایی: ویروس کرونا قبلا در همه جا بوده است

© AP Photo / Xiong Qi / XinhuaМедицинские работники в защитной одежде у пациента с коронавирусом в больнице Уханьского университета
Медицинские работники в защитной одежде у пациента с коронавирусом в больнице Уханьского университета - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تام جفرسون، پژوهشگر ارشد مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد می‌گوید این ویروس در آزمایشگاه ووهان ایجاد نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، پروفسور تام جفرسون، پژوهشگر ارشد مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد می گوید که کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2، ویروس بخواب رفته‌ی است که در آزمایشگاه ووهان ایجاد نشده است، اما این ویروس با ترکیبی از عوامل طبیعی از خواب بیدار شده است.

او افزود: "من فکر می‌کنم که این ویروس قبلا در همه جا بوده است، ما با یک ویروس بخواب رفته روبرو هستیم، که با شرایط محیلی فعال شده است".

دولت اندونیزیا: گیاه بید بویه ویروس کرونا از بین می‌برد - اسپوتنیک افغانستان
دولت اندونیزیا: گیاه بید بویه ویروس کرونا را از بین می‌برد

این پروفسور می افزاید که قبل ظهور در چین این ویروس در نقاط مختلف جهان شناسایی شده بود. به عنوان مثال در ماه مارچ سال گذشته، در شبکه فاضلاب شهر بارسلونا ثبت شد، پس بررسی آب فاضلاب شهرهای میلان و تورین ایتالیا این ویروس در دسامبر سال 2019 در آنجا نیز به ثبت رسید.  در نوامبر سال 2019، اثرات این ویروس در فاضلاب شهر فلورینوپولیس برزیل نیز پیدا شد.

این پروفسور اظهار داشت در شروع ماه فبروری سال جاری یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در جزایر فالکلند ثبت شد، حالا سوال اینجاست که این ویروس در آنجا "از کجا آمده است؟.

تام جفرسون، همه گیری این ویروس را با بیماری همه‌گیری آنفولانزای اسپانیایی در سال‌های 1918 تا 1920 مقاسیه کرد، و گفت: "سال 1918، حدود 30 درصد از جمعیت ساموآی غربی در اثر آنفولانزای اسپانیایی جان خود را از دست دادند. گرچه هیچ تماسی با جهان خارج نداشتند، پس این بیماری های ذکر شده از جای نمی آیند و به جایی نمی‌روند".

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 11 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 11 میلیون نفر گذشت

پرفیسور جفرسون تاکید کرد: "آنها همیشه در اینجا هستند و بعضی اوقات چیزی های باعث فعال شدن آنها می‌شود. شاید تراکم جمعیت جهان یا شرایط محیطی باشد، این همان چیزی است که باید مطالعه کرد".

قابل یادآوری‌ست که طبق گزارش سازمان جهانی صحت، طی 24 ساعت گذشته 203 هزار و 836 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به ثبت رسیده و 5195 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند؛ با احتساب این موارد تا کنون 11 میلیون و 125 هزار و 245 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و 528 هزار و 204 نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала