امکان پاسخ دندان شکن روسیه به اوکراین

© Sputnik / Natalia Seliverstovaقوای مسلح اوکراین
قوای مسلح اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر اوکراین شبه جزیره کریمه را مورد حمله نظامی قرار دهد، روسیه تمام نیروهای اوکراین را در تمام قلمرو این کشور هدف قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری کنوتوف متخصص نظامی روسیه به موجودیت توانایی اوکراین به جنگ با روسیه شک دارد، و روسیه چه پاسخ خواهد داد.

هزینه 5 سال پنتاگون برای ارتش اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
هزینه 5 سال پنتاگون برای ارتش اوکراین

وی در مورد سخنرانی چندی قبل الکسی نیژپاپی سرقوماندان قوای بحری اوکراین در مورد آمادگی به حمله بر شبه جزیره کریمه "بلندگوی های سیاسی" بیش نیست. به گفته کنوتوف، در صورت حمله قوای اوکراین به کریمه، اردوی روسیه نه تنها نیروهای که قوای روسیه را هدف قرار داده، بلکه تمام نیروهای اوکراین را در سراسر این کشور هدف قرار داده کاملاً نابود می نماید.

وی افزود که در دوران شوری، اوکراین بسیار قوی بود، که بعد از سقوط شوروی  تمام تجهیزات محاربوی این کشور سرقت گردید و در بازار بفروش رسید. اردوی اوکراین امروز چنان توانائی را ندارد. اما افزود که در سال های اخیر، امریکا و ناتو جدی به اردوی اوکراین توجه دارند.

"این آن اردوی نیست که در سال 2014 وجود داشت. اردوی اوکراین باید آن نقش را بازی کند که زمانی افغانستان در مقابل شوروی بازی کرد: تشنج را ایجاد نمایند، منابع خود را از ساحه اقتصاد اجتماعی به ساحه نظامی سوق دهد".

اعلام احظارات درجه یک به ارتش و سرویس امنیتی اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
اعلام احظارات درجه یک به ارتش و سرویس امنیتی اوکراین

وی تاکید کرد که این همه یک قسمت از سیاست امریکا می باشد. تحت پوشش اسلحه های دفاعی، اوکراین مجهز به تسلیحات تهاجمی می شود و سلاح های شوروی نیز از بین می روند.

این کارشناس افزود: "سلاح ها نه تنها به نیروهای مسلح اوکراین ، بلکه به واحدهای ملیت پرست ها نیز داده می شود که برای پاکسازی دانباس و کریمه طراحی شده اند".

وی گفت که اقدامات تهاجمی به طور مداوم در اوکراین تمرین می گردد و از نظر قدرت نیروهای فاشیستی قابل مقایسه با اردوی یونان است. علاوه بر این، مشاورین امریکایی و اخیراً مشاورین بریتانیائی مرتباً با نیروهای محلی همکاری می کنند.

کنوتوف معتقد است که در سالهای اخیر، اردوی اوکراین تحت کنترل ناتو قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала