اعزام صدها نیروی کماندو به ولایت غزنی

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی نگرانی ها از حمله طالبان بر مرکز ولایت غزنی، مقام‌های محلی این ولایت به تازگی، از اعزام صدها نیروی ویژه ارتش به این ولایت خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،  مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که صدها نیروی کماندو برای دفع حملات احتمالی طالبان به این ولایت رسیده‌اند. این نیروها به دنبال افزایش نگرانی‌ها از احتمال حملات طالبان به شهر غزنی به این ولایت اعزام شده‌اند.

 واحدالله جمعه‌زاده؛ سخنگوی والی غزنی می‌گوید، شایعات در مورد احتمال این‌که طالبان به شهر غزنی حمله می‌کنند و غزنی سقوط خواهد کرد با اعزام نیروهای تازه منتفی شده‌است.

به گفته او نیروهای تازه اعزام‌شده به غزنی به سلاح‌های پیش‌رفته مجهز اند و حمایت نیروهای هوایی را با خود دارند.

نیروهای کماندو در لوگر یک تونل بزرگ طالبان را کشف نمودند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای کماندو در لوگر یک تونل بزرگ طالبان را کشف نمودند + ویدیو

سخنگوی والی غزنی گفته‌است که اخیراً تحرکات طالبان در این ولایت افزایش یافته؛ اما نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهند که طالبان تهدیدی را متوجه ولایت غزنی بسازند.

برخی از نمایند‌گان غزنی در مجلس و نیز ساکنان محلی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند که طالبان در عقب کمربندهای امنیتی شهر حضور دارند و ممکن است بار دیگر به این شهر حمله کنند.

چندی پیش رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی در پیامی در صفحه فیس‌بوکش نوشته‌بود که «گروپ‌های تروریستی داخلی و خارجی» مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوی خط دیورند هستند و احتمالاً برای حمله بزرگ بر شهر استراتژیک غزنی آماد‌گی می‌گیرند.

پیش از این نیز در سال‌های گذشته، بخش‌هایی از مرکز غزنی برای چند روز به دست طالبان افتاده‌بود. طالبان همچنین در بسیاری از ولسوالی‌های غزنی سلطه یا حضور گسترده دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала