نام آور؛ با برندهٔ شمشیر بین‌المللی بریتانیا آشنا شوید

© طارقبیکاری گریبانگیر برندهٔ شمشیر بین‌المللی بریتانیا
بیکاری گریبانگیر برندهٔ شمشیر بین‌المللی بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمرده و با صلابت حرف می‌زند. او نمونه‌ای از یک نظامی تمام‌عیار است.

Скандинавский меч - اسپوتنیک افغانستان
شمشیر طلایی اکادمی سلطنتی بریتانیا در دستان جوان افغانستانی
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعظیم فایق سال ۲۰۱۹ افغانستان را به قصد بریتانیا ترک کرد. او تنها نبود، دو دانشجوی دیگر او را همراهی می‌کردند. لمری سارن عبدالعلیم فایق، افسر قطعات خاص پولیس افغانستان به خاطر ادامهٔ تحصیل، راهی اکادمی نظامی شاهی بریتانیا شد.
او هجده ماه را در این اکادمی سپری کرد و با یک عالم دست‌آورد به افغانستان برگشت. اکادمی نظامی شاهی بریتانیا دوره‌های آموزشی نظامی را به افسران و نظامیان کشور‌های مختلف برگزار می‌کند. در این دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی، درس‌های اکادمیک، فن استفاده از وسایل جنگی، رهبریت جنگ و مطالعات جنگ آموزش داده می‌شود. عبدالعلیم فایق از میان ۱۹۶ دانشجو از ۲۲ کشور مختلف جهان «شمشیر بین‌المللی دانشجویان خارجی» را دریافت کرد.

این شمشیر تنها به یک دانشجو که همه معیار‌های نظامی این اکادمی را داشته باشد، در پایان دورهٔ آموزش اهدا می‌شود. عبدالعلیم فایق در این باره می‌گوید: «دانشجویان کشور‌های پیشرفته دنیا پیش‌آمد خوب با دانشجویان افغانستان نداشتند و به نظر تحقیر ‌آمیز می‌دیدند. این انگیزه باعث شد تا تلاش بیشتر کنم و به دانشجویان دیگر کشور‌ها نشان بدهم که ما توانایی رسیدن به موفقیت‌ها را داریم. من حس می‌کردم که افغانستان روی شانه‌هایم هست و با توجه به این مسئولیت، لقب دانشجوی ممتاز را گرفتم و شمشیر را بدست آوردم».

فایق در مرحلهٔ نهایی با دانشجوی از کشور پاکستان رقابت کرد و پس از شکست دادن او موفق به کسب لقب دانشجوی برتر شد.
از این افسر قطعات خاص پولیس پرسیدم، در جریان آموزش آیا گاهی با خود فکر کردی که افغانستان را ترک کنی و به یکی از کشور‌های اروپایی درخواست شهروندی بدهی؟
در جوابم گفت: «من از پول مردم آنجا رفتم. مردم افغانستان بالای من حق دارند. از روز اول با خود گفتم، می‌روم و با دست پُر می‌گردم. من این کار را خیانت ملی می‌دانم».

عبدالعلیم فایق ده‌ها تقدیر ‌نامه از سوی اکادمی نظامی شاهی بریتانیا و سفارت افغانستان در بریتانیا دریافت کرده است.
او با کوله‌باری از تجربه برگشته است و دوست دارد همچنان در نظام کار کند و به قول خودش، نظامی بودن نخستین و آخرین عشق او است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала