توصیه روسیه به خروج امریکا از افغانستان

© Sputnik / Saiid Tsarnayevنیکولای پاتروشف
نیکولای پاتروشف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاتروشف: خروج نیروهای امریکا از افغانستان نباید باعث وخیم شدن وضع در این کشور گردد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف سکرتر شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهار داشته است که نیروهای امریکا قانوی در کشور افغانستان قرار دارد، آنها خودشان می توانند تاریخ عودت خود را تعیین نمایند. اما مهم است که نباید وضع امنیتی این کشور بعد از عودت نیروهای امریکائی وخیم نگردد.

پاتروشف: در موجودیت امریکایی ها وضعیت امنیتی در افغانستان بدتر شد - اسپوتنیک افغانستان
پاتروشف: در موجودیت امریکایی ها وضعیت امنیتی افغانستان بدتر شد

وی افزود: « نیروهای امریکا درا افغانستان به اساس توافقات قانونی حضور دارد و می تواند نیروهای خود را از این کشور عودت دهد، اما مهم این است که بعد از عودت نیروها، افغانستان دچار درگیری های دیگر نگردد که می تواند به منطقه تاثیر منفی بگذارد و درد سر همسایگان خود شوند».

پاتروشف مشوره داد که ماموریت ناتو به رهبری واشنگتن سوالات زیاد ناحل شده را با خود دارد. وظایف و اهداف این ماموریت به مقصد نرسید و سوالات زیاد را بجا گذاشته است. نیروهای مسلح افغانستان با وصف میلیاردها دالر مصرف برای تعلیم و تربیه آنها، این قوا نمی تواند از امنیت افغانستان حمایت نماید.

وی تاکید کرد: "با این همه، افغانستان با اطمینان به مثابه بزرگترین تولید کننده و تأمین کننده مواد مخدر در جهان را حفظ می کند و بیش از 80 درصد از عایدات مالی غیرقانونی جهان را فراهم می کند. از آغاز عملیات آزادی پایدار در سال 2001 ، مقیاس تولید هروئین در این کشور ده برابر افزایش یافته است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала