حمله کوچی‌ها به هیئت اعزامی پارلمان افغانستان

© Sputnik / V. Kiselyov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله کوچی‌ها به هیئت اعزامی پارلمان افغانستان
حمله کوچی‌ها به هیئت اعزامی پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت پارلمان افغانستان که برای رسیدگی به درگیری کوچی‌ها و مردم محلی عازم ولایت وردک شده بود مورد حمله کوچی‌ها قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد مهدی راسخ، از اعضای هیئت پارلمان کشورکه برای بررسی درگیری‌های کوچی‌های و مردم محلی به ولایت وردک سفر کرده بود با انتشار پیامی در فیسبوکش گفت که این هیئت در روستای «قل ابغه» مورد حمله کوچی‌ها قرار گرفت.

راسخ که پس از بازدید سه روزه از مناطق مورد مناقشه کوچی‌ها و مردم محلی به کابل بازگشته، اظهارداشت که این هیئت به دلیل عدم تامین امنیت و وجود مخالفین مسلح، موفق به سفر به مناطق تحت تسلط کوچی‌ها نشد و نمایندگان آنها در ساختمان فرمانداری شکایت شان را ابراز داشتند.

رئیس جمهور غنی دومیلیارد افغانی بودجه برای کوچی ها اختصاص داد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی دومیلیارد افغانی بودجه برای کوچی ها اختصاص داد

وی افزود که هیئت پارلمان قصد بازدید از «آب پای» را نیز داشت اما بدلیل گزارش‌ها مبنی بر اینکه صدها نفر از کوچی‌ها در کمین هستند موفق به عزیمت به آن نشدند.

هیئت پارلمان  برای بررسی درگیری‌های کوچی‌ها و مردم محلی که از شیعیان و قوم هزار هستند تحت ریاست عبدالستار حسینی و عضویت عبدالرحمن وردک و محمد مهدی راسخ به محل حادثه سفر کردند و از شهرستان‌های بهسود و دایمیرداد نیز دیدن کردند.

نیروهای مسلح وابسته به کوچی‌ها در ولایت‌های وردک و غزنی همه ساله بطور گروهی به مردم محلی حمله می‌کنند و سبب کشته و زخمی شدن شماری از این مردم می‌شوند.

مردم محلی می‌گویند که کوچی‌ها با انواع سلاح‌های جنگی مسلح هستند و کارشناسان بر این باورند که از نام کوچی‌ها اهداف دیگری مثل منافع سیاسی و امتیازگیری دنبال می‌شود و سیاست‌مداران از این مناقشه‌ها به عنوان «حربه سیاسی» استفاده می‌کنند، در غیر اینصورت دلیل دیگری برای این همه اهمال و بی‌توجهی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала