در قرن هفدهم یک پنجم ساکنان لندن مبتلا به سفلیس بودند

© Sputnik / Aleksander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر در قرن هفدهم یک پنجم ساکنان لندن مبتلا به سفلیس بودند
در قرن هفدهم یک پنجم ساکنان لندن مبتلا به سفلیس بودند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماجرای چند صد سال پیش در لندن می تواند چیزهایی را برای مبارزه با ویروس های که در حال حاضر دامنگیر جهانیان است، به ما بیاموزاند.

به گزارش اسپوتنیک،  دانشگاه کمبریج مطالعه‌ای را منتشر کرد که براساس آن، یک پنجم از ساکنان لندن در قرن هفدهم مبتلا به سفلیس بودند.

برای رسیدن به این نتیجه ، دانشمندان داده های موجود در کتاب های راجستر بیمارستان های مختلف و همچنین سوابق پزشکی آن دوران را مورد بررسی قرار دادند.

شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد - اسپوتنیک افغانستان
شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد

بنابراین ، محققان بر این نتیجه رسیدند که یک پنجم از ساکنان لندن که میان 18 تا 35 سال عمر داشتند، در آن دوران به سفلیس آلوده بوده اند. علاوه بر این، آلوده ترین افراد در بین، زنان فقیر، جوان و مجرد شناسایی شد. به گفته محققان، این مطالعه نشان می دهد که آنها برای امرار حیات رابطه جنسی برقرار می‌کردند. واقعیت دیگری نیز کشف شد که علاوه بر سفلیس ، لندنی ها با یک بیماری مقاربتی دیگر - سوزاک نیز مبتلا بودند.

به عقیده سیمون سازر یکی از نویسندگان این مقاله تعجب آور نیست که فرهنگ رابطه جنسی لندن با روستاهای حومه شهر متفاوت بود. اما اکنون بدیهی است که لندن حتی در مقایسه با شهرهای بزرگ در سطح دیگری قرار دارد.

 دانشمندان همچنین در مقایسه با سایر شهرها و مناطق انگلیس، احتمال درمان بیماری سفلیس در لندن را محاسبه کردند. به عنوان مثال  در مقایسه با چستر ، این احتمال دو برابر بود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала