پاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد

© AP Photo / K.M. Chaudaryپاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد
پاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان بار دیگر با گره زدن مسئله خروج پناهندگان افغانستان به همکاری‌اش در روند صلح این کشور گفت که این روند باید شامل طرحی برای خروج پناهندگان از پاکستان باشد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده پاکستان در کنفرانس «تقویت اجماع برای صلح» به میزبانی افغانستان گفت که توافق آمریکا و طالبان فرصتی تاریخی را بوجود آورده که سران کابل باید از آن استفاده کنند و با همکاری یکدیگر برای دستیابی به یک توافق سیاسی جامع و فراگیر تلاش کنند.

پاکستان در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که روند آزادی زندانیان بزودی تکمیل شود تا راه برای آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

وزیر خارجه پاکستان داکتر عبدالله را به پاکستان دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پاکستان داکتر عبدالله را به پاکستان دعوت کرد

اسلام‌آباد بار دیگر نیز با گره زدن مسئله بازگشت پناهندگان افغان به روند صلح تاکید کرد که «عودت و ادغام پناهندگان افغان باید بخشی از روند صلح و مصالحه باشد».

پاکستان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا از برنامه بازگرداندن پناهندگان افغان به کشورشان که مبتنی بر شرایط باشد، حمایت کنند.

اخیراً نیز دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج پناهندگان افغان ساکن این ایالت انجام دهد و ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع این کشور گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

پاکستان پیش از این نیز همکاری در روند صلح افغانستان را به خروج پناهندگان افغان از این کشور مشروط کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала