امراض مرگبار حیوانات به انسان سرایت می کند

© Sputnik / Alexander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر امراض مرگبار حیوانات به انسان سرایت می کند
امراض مرگبار حیوانات به انسان سرایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سالانه 2 میلیون نفر به علت امراض قابل انتقال از حیوان به انسان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل هشدار داد، در صورتی که از محیط زیست و حیات وحش محافظت نشود، امراض قابل انتقال از حیوان به انسان افزایش خواهد یافت.

برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد طی گزارشی با اشاره به افزایش امراض قابل انتقال از حیوان به انسان هشدار داد، در صورتی که از محیط زیست و حیات وحش محافظت نشود، انتقال این امراض ادامه خواهد یافت.

شیر کوهی در خیابان سانتیاگو در شیلی
 - اسپوتنیک افغانستان
شهرهای کرونایی در تسلط حیوانات وحشی و پرندگان

در این گزارش که با همکاری برنامه محیط زیست سازمان ملل و موسسه بین‌المللی تحقیقات حیوانات اهلی (ILRI) تهیه شده، به امراض قابل انتقال از حیوان به انسان مانند ابولا، سارس، زیکا و اخیرا ویروس جدید کرونا اشاره شده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه 60 درصد از 1400 میکروب که قابل انتقال به انسان است و 75 درصد امراض عفونی از حیوانات نشات می‌گیرد، تاکید شد هر سال در کشورهای رو به انکشاف دست‌کم 2 میلیون نفر به علت امراض قابل انتقال از حیوان به انسان جان خود را از دست می‌دهند.

مارتین کاپله، رئیس تحقیقات علمی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گفت، در صورتی که تعادل بین زندگی طبیعی و زندگی انسان ایجاد نشود، این امراض گسترش خواهد یافت.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی این نهاد نیز تصریح کرد امراض قابل انتقال از حیوان به انسان در دوره پیش از کووید-19، طی 20 سال گذشته 100 میلیارد دالر خساره داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала