وعده پمپئو برای دفاع از ساکنان هنگ کنگ در برابر اقدامات چین

© AP Photo / Andrew Harnikوعده پمپئو برای دفاع از ساکنان هنگ کنگ در برابر اقدامات چین
وعده پمپئو برای دفاع از ساکنان هنگ کنگ در برابر اقدامات چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مقامات چین را متهم کرد که به منظور موجه جلوه دادن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، دست به سانسور دروس کتاب‌های آموزشی این منطقه می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که ایالات متحده در دفاع از افرادی به پا ایستاده خواهد شد که برای بدست آوردن آزادی های ساده و اساسی شالن مبارزه می کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا، چین را به سانسور دروس آموزش و پرورش هنگ کنگ متهم کرد.

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه این خصوص گفت: «تخریب آزادی هنگ کنگ از سوی حزب کمونیست چین ادامه دارد. هنوز مهر قانون سرکوبگر امنیت ملی خشک نشده است که مقامات محلی یک دفتر مرکزی امنیت ملی مرکزی تاسیس کردند و شروع به برداشتن کتاب‌های مهم از تاقچه های کتابخانه‌ها کردند. همچنین شعار‌های سیاسی را ممنوع کردند و حالا از مدارس می‌خواهند که دست به سانسور بزنند.»

 افشاگری بولتون از نقش رهبر بوداییان تبت در روابط آمریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری بولتون از نقش رهبر بوداییان تبت در روابط آمریکا و چین

او در ادامه مدعی شد: «تا به امروز هنگ کنگ شکوفا شده بود، زیرا تحت یک قانون مستقل اجازه تفکر آزاد و گفتمان آزاد را داشت.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه به استعمار پیشین انگلیس بر هنگ کنگ نیز اشاره کرد و گفت: «آمریکا پایبند نبودن مکرر پکن به تعهدات خود طبق اعلامیه مشترک چین-انگلیس را محکوم می‌کند و از آن انتقاد دارد و این (قانون امنیت ملی) آخرین حمله به حقوق و آزادی‌های مردم هنگ کنگ است.»

پیش از این اظهارات پمپئو، دفتر آموزش و پرورش هنگ کنگ به مدارس توصیه کرده بود که مجموعه کتاب‌های خود را بررسی کنند و مواردی را که ممکن است قانون امنیت ملی جدید را نقض کند، حذف کنند.

در ماه جون، کمیته دائمی کنگره ملی چین، پیش نویس قانون امنیت ملی در هنگ کنگ را تصویب کرد که بر اساس آن براندازی، جدایی طلبی، تروریسم و تبانی با کشور‌های ثالث جرم و جنایت شناخته می‌شود. شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین نیز اندکی بعد این قانون را تایید کرد. کشور‌های انگلیس، آمریکا و چند کشور غربی دیگر به این قانون اعتراض دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала