کوریای شمالی از مذاکره با آمریکا امتناع ورزید

© AP Photo / Hau DinhФлаги Северной Кореи и США
Флаги Северной Кореи и США  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی بار دیگر تاکید کرد که هیچگونه تمایلی برای برگزاری گفتگو با آمریکا ندارد. مقام های این کشور اظهار نمودند که آنها قبلا موضع خود را در این مورد کاملاً واضح ابراز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رسمی کوریای شمالی، کاوون جونگ گان، دبیرکل وزارت خارجه این کشور در امور آمریکا گفت، هنوز افرادی هستند که درباره میانجی‌گری مذاکرات بین واشنگتن و کوریای شمالی صحبت می‌کنند حتی پس از آنکه معاون اول وزیر امور خارجه کوریای شمالی کاملا واضح اعلام کرد که پیونگ یانگ با آمریکا وارد گفتگو نمی‌شود.

وی تأکید نموده که آنها قبلا موضع خود را در این مورد  کاملاً واضح ابراز کرده‌اند.

تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «یکبار دیگر واضح و شفاف اعلام می‌کنیم که تمایلی برای گفتگوی رو در رو با آمریکا نداریم. چنین گفتگوهای غیر ضروری تغییری ایجاد نمی‌کند. تلاش‌های کوریای جنوبی برای میانجی‌گری بیهوده خواهد بود».

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دو بار با هم دیدار کردند. ترامپ و کیم جونگ اون برای اولین بار در سال 2018 در سنگاپور ملاقات کردند، سپس این دو رهبر توافق نامه ای را امضا کردند که براساس آن پیونگ یانگ باید تسلیحات هسته ای خود را کنار می گذاشت. دومین اجلاس آنها در آغاز سال 2019 در ویتنام لغو شد. رئیس جمهور آمریكا و رهبر کوریای شمالی در جون همان سال "2019" دوباره در منطقه غیر نظامی میان دو کوریا دیدار و گفتگو کردند و توافق کردند که مذاکرات از سر گرفته شود. با وجود گام‌های پیونگ یانگ برای کاهش تنش‌ها و نیز نابودی بخشی از تاسیسات هسته‌ای خود، آمریکا حاضر به کاهش تحریم‌ها علیه این کشور نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала