آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان به 12 میلیون نفر نزدیک شد

© REUTERS / Amr Abdallah Dalshآخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان به 12 میلیون نفر نزدیک شد
آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان به 12 میلیون نفر نزدیک شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در حالی بسیاری از کشور و منطقه در جهان را درگیر خود ساخته که این روند ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان ویروس کرونا جدید، عامل بیماری کووید-19 به 546 هزار و 721 نفر رسیده و تاکنون ابتلای یازده میلیون و 955 هزار و 637 نفر نیز به این بیماری تایید شده است.

People wear protective masks as they walk at Oxford Circus, amid the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in London, Britain, June 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی بهداشت: احتمال انتقال کرونا از طریق هوا هم موجود است

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون شش میلیون و 902 هزار و 630 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

امریکا، برازیل و هند به ترتیب از لحاظ مبتلایان کرونا در رده‌های اول، دوم و سوم جهان قرار دارند. روسیه همچنان در میان پنج کشور جهان با بیشترین آلودگی قرار دارد.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала