فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش "توطئه" روسیه با طالبان را زیر سوال برد

© AP Photo / Alex Brandonفرمانده نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش "توطئه" روسیه با طالبان را زیر سوال برد
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش توطئه روسیه با طالبان را زیر سوال برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیرو های مرکزی ارتش آمریکا در بیاناتی ابراز داشته است که از صحت اطلاعات درباره "تبانی" روسیه با طالبان مطمئن نیستم.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه  (CENTCOM) در مصاحبه‌ای به ABC نیوز عنوان کرد، اگرچه این گزارشها نگران کننده هستند اما او "رابطه سببی" میان این اطلاعات در خصوص "پاداش" روسیه به طالبان و مرگ سربازان آمریکایی در افغانستان نیافته است. او تاکید کرد این مورد اطلاعاتی "به او ثابت نشده است".

پاتروشف: روسیه هرگز با طالبان در افغانستان همکاری نکرده  - اسپوتنیک افغانستان
پاتروشف: ادعای "تبانی" روسیه و طالبان را می توان یا بی کفایتی یا دروغ عمدی خواند

مک‌کنزی گفت: «این پرونده اطلاعاتی به حد کافی برای من اثبات نشد که من بتوانم آن را به یک دیوان حقوقی ببرم و این مساله اغلب در نبرد اطلاعاتی درست است. شما شاخص‌های زیادی می‌بینید که بسیاری از آنها ناراحت کننده هستند و در خصوص بسیاری از آنها شما وارد عمل می‌شوید اما در این پرونده به اندازه کافی وجود ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی در افغانستان همواره هدف حملات گروههای مسلح بوده اند، اگرچه این حملات پس از امضای توافق نامه با طالبان متوقف شد.

پیش‌تر روزنامه نیویارک‌تایمز ادعا کرده‌بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه، به طالبان در گذشته وعده داده‌بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

گزارش شده‌بود که این اطلاعات با دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهوری امریکا نیز شریک شده‌است؛ اما ترامپ این گزارش را جعلی خوانده و می‌گوید از آن خبر نداشته‌است‌‌.

روسیه این ادعا را رد کرده و طالبان هم این گزارش‌ را نادرست خوانده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала