رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در کشورش شد

© AP Photo / Iranian Presidency Office via APرئیس‌جمهور عراق خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در کشورش شد
رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در کشورش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور عراق در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، خواستار توقف حملات نظامی ترکیه در اراضی عراق شد و آن را تعرض به حاکمیت این کشور و امنیت منطقه برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق چهارشنبه شب در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، «از مواضع کشورهای دوست و برادر و همچنین مواضع حمایتی اتحادیه عرب از عراق در برابر ادامه تجاوزات ترکیه و حمایت سفرای عرب از امنیت و ثبات عراق» تمجید کرد.

ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

در بیانیه رئیس‌جمهور عراق آمده است: «عراق با اقتدار و دارای حاکمیت، طرح ملی است که موجب حفظ ثبات و صلح این کشور می‌شود و امنیت عراق از پایه‌های اصلی امنیت منطقه است».

برهم صالح افزود: «عراق کشوری قوی و تاثیر گذار در سطح منطقه و جهان است و همگان باید به حاکمیت آن احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند».

رئیس‌جمهور عراق بر اهمیت حمایت از راه‌حل‌های مسالمت آمیز برای حل بحران‌ها و تنش‌های منطقه و به منظور تقویت امنیت و ثبات همه کشورها تاکید کرد.

وی در ادامه گفت که هماهنگی مشترک برای حل مشکلات مرزی از راه‌های دیپلماتیک و گفتگوهای جدی ضرورت دارد.

سفرای عرب نیز حمایت خود از تلاش‌های عراق برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور به دور از هرگونه دخالت‌های خارجی تاکید و اعلام کردند که کشورشان برای تحکیم روابط با عراق و گسترش دامنه همکاری و هماهنگی‌ در موضوعات مورد اهتمام تلاش می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала