رضایی: برای هر عضو مجلس سه جوره پلیت "و.ج" توزیع می‌شود

© AP Photo / Rahmat Gulرضایی: برای هر عضو مجلس سه جوره پلیت "و.ج" توزیع می‌شود
رضایی: برای هر عضو مجلس سه جوره پلیت و.ج توزیع می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان می‌گوید که به زودی پلیت‌های قبلی "و.ج" و "م.ج" از سوی وزارت امور داخله باطل اعلام شده و برای هر وکیل سه جوره پلیت جدید توزیع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، خان‌آقا رضایی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی در نشست عمومی روز چهارشنبه، ۱۸ سرطان گفت که از هفته جدید معاینه وسایط وکلای مجلس شروع می‌شود.
وی افزود که تفاهم‌نامه توزیع پلیت‌های جدید "و.ج" و "م.ج" بین وزارت امور داخله و شورای ملی به امضاء رسیده است و به زودی پلیت‌های جدید توزیع خواهند شد.
بربنیاد گفته‌های رضایی، سه جوره پلیت برای هر نماینده مجلس توزیع می‌شود که یک جوره برای وکیل و دو جوره‌ برای تعقیبی و "سایر استفاده کنندگان" می‌باشد.

عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
شورای ملی: غنی وعبدالله به خواست نماینده‌گان تمکین نکردند

این گفته‌ها اما خشم شماری از نمایندگان را برانگیخت. آنان تاکید کردند که کاربرد "سایر استفاده کنندگان" وکلا را بار دیگر در اذهان عمومی می‌کوبد و باید مسوولانه در مورد آن اظهار نظر شود.
گل رحمان همدرد، نماینده بلخ در مجلس گفت که دو عدد پلیت برای هر نماینده کافی است و نباید نمایندگان بیش‌تر از این در اذهان شهروندان کوبیده شوند. او تصریح کرد که اعضای فامیل وکلا نباید از پلیت‌های مخصوص شورای ملی استفاده کنند.
در همین حال رئیس مجلس نمایندگان تاکید دارد که نمایندگان مجلس به خاطر پلیت‌های وسایط شان بیست‌وپنج نشست با ریاست جمهوری داشته‌اند.
میررحمان رحمانی به صورت کنایه‌آمیز تاکید کرد که به خاطر پلیت‌ها ۲۵ بار نشست با ریاست جمهوری شده‌است؛ اما یک نشست برای راکت‌پراگنی‌های پاکستان در کنر و افزایش نا امنی‌ها برگزار نشده است.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که براساس گفته‌های برخی از اعضای مجلس نمایندگان هم‌اکنون اضافه‌تر از ۳ هزار واسطه نقلیه با پلیت‌های "و.ج" و "م.ج" در کابل و ولایات گشت‌وگذار می‌کنند که اکثراً مربوط اعضای مجلس نمی‌شوند.
این تعداد از نمایندگان تاکید دارند که اکثر وسایط با پلیت‌های "و.ج" باعث آزار و اذیت شهروندان شده و به عزت خانه ملت لطمه وارد کرده ‌است.
همچنین دو روز قبل ضیاءالحق امرخیل وزیر دولت در امور پارلمانی در تویتی نوشته بود که به دستور رئیس جمهوری، بعد از این نمبرپلیت موترهای اعضای شورای ملی از طریق طی مراحل بایومتریک توزیع خواهد شد.
وزیر دولت در امور پارلمانی افزوده است که پس از این نمبرپلیت‌های "و.ج" و "م.ج" را تنها اعضای شورای ملی استفاده می‌توانند و از استفاده‌ ناروا از این نمبرپلیت‌ها جلوگیری خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала