سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی برای دولت سوریه ضرب العجل تعیین کرد

© AFP 2023 / John Thysسازمان منع سلاح‌های کیمیاوی برای دولت سوریه ضرب العجل تعیین کرد
سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی برای دولت سوریه ضرب العجل تعیین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می گوید که دولت سوریه 90 روز وقت دارد تا مکان توسعه و تولید سلاح های شیمیایی را که در اللطامنه استفاده کرده در اخیتار این سازمان بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی 90 روز برای دولت سوریه ضرب الجعل تعیین کرد که تا مسایل مربوط به استفاده از سلاح‌های کیمیاوی را برطرف کند.

نگرانی روسیه از کشف سلاح‌های کیمیاوی غربی - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه از کشف سلاح‌های کیمیاوی غربی

دراعلامیه مطبوعاتی این سازمان آمده است، برای هماهنگ کردن اوضاع با کنوانسیون سلاح‌های کیمیاوی، سوریه باید در ظرف 90 روز، در مورد توسعه و جایی تولید سلاح های شیمیایی که در حملات اللطامنه در تاریخ 24، 25 و 30 ماه مارچ استفاده کرده است، به دبیر خانه فنی سازمان سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی گزارش دهد.

علاوه بر این، شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی تصمیم گرفته است که مدیر این سازمان، فرناندو آریاس از پیشرفت های انجام طی 100 روز گزارش دهد. اگر سوریه تمام این الزامات را برآورده نکند، این سازمان پیشنهاد برگزاری کنفرانس کشورهای عضو را خواهد داد، اقدامات لازم را انجام دهید.

از این تصمیم 29 عضو شورا حمایت، 9 عضو رای ممتنع، همچنان فدراسیون روسیه، ایران و چین نیز رای مخالف دادند. الكساندر شولگین نماینده دایم روسیه در این سازمان می گوید، تصویب این تصمیم ضد سوریه تاسف آور است و منجر به سیاسی شدن بیشتر این سازمان می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала