نیروهای امنیتی از یک منطقه استراتیژیک در ولایت هرات عقب‌نشینی کردند

© Photo / MoD نیروهای امنیتی از یک منطقه استراتیژیک در ولایت هرات عقب‌نشینی کردند
 نیروهای امنیتی از یک منطقه استراتیژیک در ولایت هرات عقب‌نشینی کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع معتبر در ولایت هرات می‌گوند که نیروهای امنیتی افغانستان از منطقه‌ی استراتیژیک «طاقچه» درحال عقب نشینی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رشد، یک منبع معتبر که نخواست نامش افشا شود گفته است که نیروهای نظامی افغانستان از منطقه‌ی استراتیژیک «طاقچه» در ولسوالی پشتون‌زرغون ولایت هرات درحال عقب نشینی هستند.

فرمانده پولیس ولایت هرات در انفجار ماین زخمی شد - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده پولیس ولایت هرات در انفجار ماین زخمی شد

این منبع گفته است که حضور نیروهای دولتی در طاقچه پس از آنکه سال گذشته پاسگاه «دوجوی» در 50 کیلومتری شرق ولسوالی پشتون زرغون به دست طالبان سقوط کرد مؤثریت ندارد.
منبع می‌گوید که کنترول منطقه‌ی دوجوی از دست نیروهای امنیتی افغانستان رفته است و طالبان در مسیر ولسوالی پشتون‌زرغون – شیندند در حرکت اند.
این منبع هشدار میدهد که اگر به نیروهای امنیتی در خط نبرد با طالبان کمک نشود امکان سقوط این ولسوالی به دست این گروه وجود دارد.
شایان ذکر است که مقام‌های محلی در ولایت غزنی نیز چندی پیش اعلام کرده بودند که صدها نیروی کماندو برای دفع حملات احتمالی طالبان به این ولایت رسیده‌اند. این نیروها به دنبال افزایش نگرانی‌ها از احتمال حملات طالبان به شهر غزنی به این ولایت اعزام شده‌اند.
واحدالله جمعه‌زاده؛ سخنگوی والی غزنی می‌گوید، شایعات در مورد احتمال این‌که طالبان به شهر غزنی حمله می‌کنند و غزنی سقوط خواهد کرد با اعزام نیروهای تازه منتفی شده‌است.
این درحالیست که چندی پیش رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی در پیامی در صفحه فیس‌بوکش نوشته‌بود که «گروپ‌های تروریستی داخلی و خارجی» مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوی خط دیورند هستند و احتمالاً برای حمله بزرگ بر شهر استراتژیک غزنی آماد‌گی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала