Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ قطر نامزد میزبانی جام آسیا 2027

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу
Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور قطر رسما برای بازی‌های جام آسیا 2027 نامزدی‌اش را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال اعلام فدراسیون فوتبال قطر مبنی بر اینکه قطر پیشنهاد خود را برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2027 ارائه داده، جام جهانی 2022 به عنوان بزرگترین شانس قطر برای کسب حق امتیاز شناخته می‌شود. برای کسب عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا 2027 چهار کشور عربستان، ایران، هند و ازبکستان نیز کاندیدا هستند.

براساس بیانیه فدراسیون قطر، پرونده یکپارچه به فدراسیون قاره کهن فرستاده خواهد شد که قبلاً دریافت پرونده‌های دیگر کشورهایی که علاقه مند برای میزبانی هستند را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه تأیید شده که پرونده قطر شامل کلیه شرایط لازم برای برگزاری این رویداد و همچنین تلاش برای آماده سازی قطر برای جام جهانی 2022 خواهد بود. آنها با اشاره به امکانات ورزشی که در حال حاضر در دسترس شان است اظهار می‌کنند که به عنوان اولین کشور عربی میزبان مسابقات نمایشی فیفا را دارد آنها بسیار مناسب هستند تا سایر مسابقات بزرگ فوتبال را میزبانی کنند.

به نوبه خود منصور الانصاری دبیرکل فدراسیون فوتبال قطر اظهار داشت: ارائه نامزدی قطر برای ساماندهی جام ملت‌های آسیا 2027 نشانگر تمایل قطر برای ادامه فعالیت‌های مهم در پشت پرده شهرت جام جهانی 2022 است.

الانصاری با تأکید بر اینکه قطر از امکانت لازم برخوردار است گفت: "قطر با بهره گیری از امکانات ورزشی جدید که میراثی برای نسل‌های بعدی آسیا خواهد بود میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا 2027 خواهد بود. سابقه ورزشی اثبات شده و این رکورد در زمینه میزبانی از رویدادهای جهانی، قاره‌ای و منطقه‌ای صحبت می‌کند".

این در حالی است که قطر پیش از آغاز کار روی زیرساخت‌های مدرن و آماده سازی ورزشگاه‌ها برای جام جهانی 2022 بزرگترین رویداد ورزشی جهان قبلاً میزبان همین رویداد بوده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала