Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونالدو مرد رکوردها؛ CR7 به فکر شکستن رکورد دیگر

© REUTERS / MASSIMO PINCAكريستيانو رونالدو لاعب يوفنتوس
كريستيانو رونالدو لاعب يوفنتوس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورتی قهرمانی یوونتوس در سری آ و رسیدن جایزه بهترین گلزن به کریستیانو رونالدو، او اولین بازیکنی خواهد بود که در سه لیگ معتبر عناوین کسب می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، اگر رونالدو بتواند عنوان بهترین گلزن سری آ را کسب کند او اولین بازیکنی خواهد بود که در سه لیگ از پنج لیگ معتبر اروپا موفق به کسب این عنوان شده است.

کریستیانو رونالدو مرزهای چندانی برای تسخیر رکورددار فوتبال جهان ندارد. ابر ستاره پرتگالی یک جام یورو، پنج لیگ قهرمانان اروپا، پنج توپ طلا، سه جایزه بهترین بازیکن و چهار کفش طلایی را به دست آورده است. او همچنین دارای فهرست طولانی جوایز انفرادی است و بهترین گل‌زن تاریخ رئال مادرید است و تاکنون هیچ کس بیشتر از او در لیگ قهرمانان اروپا نیز گلزنی نکرده است.

كريستيانو رونالدو لاعب يوفنتوس - اسپوتنیک افغانستان
نخستین ضربۀ آزاد رونالدو در سری‌آ + عکس

با وجود همه این جوایز رونالدو گرسنه مانده و در نظر خود بهترین گلزن برتر سری آ را دارد. اگر او این شاهکار را مدیریت کند تنها بازیکنی خواهد شد که به عنوان برترین گلزن لیگ برتر، لالیگا و سری آ به کار خود پایان می‌دهد.(در سه لیگ پنج لیگ برتر اروپا)

ون نیستلروی بهترین گلزن سال 2006-07 در اسپانیا و انگلستان بود او به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر در سال‌های 2002-03 دست یافت، همچنین به عنوان بهترین گلزن دراریدیوژه هالند در سال‌های 1998-1999 و 2000-2000 با PSV آیندهوون شناخته شد. لوئیس سوارز با همان لیورپول، بارسلونا و آژاکس به این امتیاز دست پیدا کرد. (در سال 2013-14، 2009-10 و سپس در 2015-16 در لالیگا.)

رونالدو در اولین فصل حضور خود در ایتالیا چهارم شد. فابیو کوگلیارلا، دووین زاپاتا و پیاتک همگی امتیاز بیشتری کسب کردند. در حال حاضر او چیرو ایموبیله را تعقیب می‌کند که 29 گل دارد و کریس 25 زده است. فوق ستاره یووه در 4 بازی پشت سر هم گلزنی کرده و همچنین پس از سال 1961 به اولین بازیکن یووه بدل شد که موفق به 25 گل در یک فصل می‌شود رکوردی که تقریباً 60 سال پیش به ثبت رسیده بود.

اگر رونالدو به پیروزی در گلزنی خود ادامه دهد او شانس دارد که ایموبیله را در صدر نمودارهای گلزنی پشت سر بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала