مری ترامپ در کتاب خود رئیس جمهور را به انتخاب "کلاهبرداری به مثابه طرز زندگی" متهم می کند

© REUTERS / Leah Millisمری ترامپ در کتاب خود رئیس جمهور را به انتخاب "کلاهبرداری به مثابه طرز زندگی" متهم می کند
مری ترامپ در کتاب خود رئیس جمهور را به انتخاب کلاهبرداری  به مثابه طرز زندگی متهم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خواهرزاده رئیس جمهور مری ترامپ اول تر از همه با خانواده خود قطع رابطه کرد و خاطرات صادقانه خود را نوشت.

میگی هابیرمان (Maggie Haberman) و الان فییور (Alan Feuer) در مقاله منتشره در نشریه The New York Times (امریکا) می نویسند، هفته آینده، مری ترامپ خواهرزاده رئیس جمهور ترامپ در صدد انتشار خاطرات صادقانه خانوادگی است. در آنها، او درباره این موضوع معلومات می دهد که چگونه پس از چند دهه تاریک همراه با مشکلات، بحران ها و سختگیری های خود، عمویش به یک رهبر نامعقول تبدیل شد که به گفته مطبعه سیمون و شوستر (Simon & Schuster) که او با آن همکاری می کند، "اکنون رفاه، امنیت اقتصادی و نظم اجتماعی جهان را تهدید می کند" .

ایران حکم جلب دونالد ترامپ و ۳۵ نفر دیگر را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
ایران حکم جلب دونالد ترامپ و 35 نفر دیگر را صادر کرد

کتاب « همیشه خیلی زیاد و هرگز کافی نیست: چگونه خانواده من خطرناک ترین مرد جهان را آفریده است» («Too Much and Never Enough: How My Family Created the World's Most Dangerous Man»)  حماسه ای راجع به حرص، خیانت و نزاع های خانوادگی که از نسل به نسل منتقل می گردند. نویسنده تلاش می کند تا توضیح دهد که چگونه رئیس جمهور ترامپ از برکت جایگاه خود در یکی از ثروتمندترین و بدنام ترین امپراطوری های جایدادهای غیرمنقول نیویورک، به آنچه که مری ترامپ "رفتار منحرف" – با چنین ویژگی هایی مشخص مانند درک دیگران از نقطه نظر "ارزش پولی" و "کلاهبرداری به مثابه شیوه زندگی"، می نامد.

مری ترامپ که در سن 55 سالگی مدت ها از رئیس جمهور ترامپ فاصله گرفته، اولین کس از خاندان ترامپ است که با نوشتن کتابی درباره اسرار آنها، روابط با خویشاوندان خود را قطع کرده است. از اواخر ماه جون، خانواده وی - به سرپرستی برادر کوچکتر رئیس جمهور ترامپ، رابرت ترامپ(Robert Trump)  - با استناد به توافق محرمانه که وی تقریباً 20 سال پیش در اختلاف نظر درباره وصیت نامه پدر خانواده فرد ترامپ (Fred Trump Sr.)، پدر رئیس جمهور امریکا ، تلاش می کند، از انتشار کتاب جلوگیری کند. اما قاضی نیویورک از ممنوع ساختن از انتشار خاطرات توسط مطبعه سیمون و شوستر امتناع ورزید و انتظار می رود بزودی تصمیم بگیرد که آیا خود مری ترامپ توافق محرمانه را نقض کرده است یا خیر.

 توجه شما را به نکات اساسی نسخه خطی جلب میداریم:

هنگام آزمون ورودی به کالج دست به تقلب زد

طوریکه مری ترامپ می نویسد، در کوئینس، زمانیکه دانش آموز صنوف بالا بود، دونالد ترامپ به کدام شخص معینی به خاطر آن پول پرداخت می کند، تا او بجای او امتحان مقدماتی (SAT) بگذراند که میزان تسلط دانش را تعیین می کند. مری ترامپ می افزاید، نمرات بلند که این شخص به دست آورد، بعداً به دونالد ترامپ جوان کمک کرد تا از پوهنتون جایی که در آنجا درس خوانده بود، به مکتب معتبر بیزنس وارتون پوهنتون پنسیلوانیا تبدیل گردد.

دولت دونالد ترامپ مانع بزرگ مقابله جهان با ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
دولت دونالد ترامپ مانع بزرگ مقابله جهان با ویروس کرونا

به گفته مری، دونالد ترامپ فقط زمان به کلیسا می رفت، وقتیکه در آنجا کمره موجود بود.

دونالد ترامپ تکلیف روانی دارد

مری ترامپ، متخصص روانشناسی کلینیکی، ادعا می کند که عمویش هر 9 معیار کلینیکی خودستایی دارد. اما او اظهار داشت، حتی این تعریف منعکس کننده تمام طیف مشکلات روانی رئیس جمهور نیست.

او می نویسد: "واقعیت این است كه آسیب شناسی های دونالد آنقدر پیچیده است، و رفتار او غالباً غیر قابل توضیح است كه برای تشخیص دقیق و كامل، لازم است كه تعدادی آزمایش روانشناختی و نیروفیزیولوژیك انجام شود كه او هرگز نخواهد گذشت".

در جای دیگر، او می گوید: "در بیشتر زندگی خود در بزرگسالی، دونالد در چارچوب موسسات زندگی کرده، بنابراین غیرممکن است که بتواند به تنهایی شکوفا شود و یا حتی در دنیای واقعی زنده بماند، این غیرممکن است."

مانند سایر منتقدان رئیس جمهور، مری ترامپ در کتاب خود این مفکوره را رد می کند که دونالد ترامپ فردی با تفکر استراتژیک است که مطابق دستور کار خاص یا اصول سازمانی عمل می کند.

او می نویسد: "این طور نیست." "خودخواهی (ایگو) دونالد سدی شکننده و ناقص بین او و دنیای واقعی بود که به لطف پول و نفوذ پدرش، او هرگز مجبور به غلبه بر خودش نبود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала