خودکشی، مواد مخدر، الکل: مرگ آرام طبقه متوسط امریکا

© REUTERS / Lucy Nicholson خودکشی، مواد مخدر، الکل: مرگ آرام طبقه متوسط امریکا
خودکشی، مواد مخدر، الکل: مرگ آرام طبقه متوسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طول عمر در ایالات متحده به طور فزاینده ای از سایر کشورهای توسعه یافته عقب مانده است. اقتصاددانان ان کیس و آنگوس دیتون این فاجعه قریب الوقوع را مستند ساخته اند.

بینیامین بیدر (Benjamin Bidder) در مطلب منتشره در مجله Der Spiegel (آلمان) می نویسد، در ماه نوامبر، امریکایی ها رئیس جمهور بعدی را انتخاب می کنند. اگر دونالد ترامپ انتخابات را ببازد، او جز تاریخ خواهد شد.

مرگ صدها نفر در زندان‌های امریکا بر اثر دچار شدن به بیماری کرونا - اسپوتنیک افغانستان
مرگ صدها نفر در زندان‌های امریکا بر اثر دچار شدن به بیماری کرونا

این امر به نیروهای اجتماعی که او را در سال 2016 به قدرت رساند، مربوط نمیگردد. اما اختلافات سیاسی در طول چهار سال بر شخصیت ترامپ متمرکز بودند. علل عمیق تر رفتار ستیزه جویانه هواداران وی، برخلاف، کمتر مورد بحث قرار می گیرد. آنگوس دیتون، اقتصاددان مسکون در پرینستون که جایزه اقتصاد 2015 را آلفرد نوبل دریافت کرده است، می گوید: "ترامپ نتیجه است، اما نه علت."

دیتون و اقتصاددان ان کیز در طول سالها تحقیقات «حاشیه ای»، به طور مثال، در مونتانا که در آن ترامپ هیلاری کلینتون را شکست داد، انجام داده اند. اکنون این دو کتابی در مورد بیماری نوشته اند که نشانه های آن ریاست جمهوری ترامپ است و حتی اگر او کنار برود، نمی توان مدت طولانی آن را درمان کرد.

نام آن «مرگ از ناامیدی» ( Deaths of Despair) است. شایستگی بزرگ این کتاب این است که فاجعه ای را مستند می کند که بسیاری از رسانه ها متوجه آن نیستند، زیرا به آهستگی، از کمین، گسترش می شود. "مرگ از ناامیدی" عباراتی تصویری نیست که رکود اقتصادی در بخش قابل توجهی از جمعیت امریکا را توصیف می کند، اما مفهوم مشخص دارد - ما در مورد صدها هزار قربانی صحبت می کنیم.

نقطه شروع مشاهدات است که افزایش مداوم طول عمر - به طور کلی، روند پایدار در تمام کشورهای توسعه یافته برای یک قرن - عملاً طی سالهای گذشته در ایالات متحده متوقف شده است. ایالات متحده از کشورهایی مانند کانادا یا سویدن بسیار عقب مانده است.

ستایش ترامپ از رشد اقتصاد امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ستایش ترامپ از رشد اقتصاد امریکا

طول عمر کلی - برای همه گروه های جمعیت متوسط ​​است. کیس و دیتون معلومات مربوط به مرگ و میر از بخش های بهداشتی را بررسی کردند و به کانون این بحران آرام روبرو شدند. مرگ و میر بالاتر تقریباً با سه دلیل همراه است: افزایش شدید خودکشی ها. الکو گالیزم و ​​بیماریهای مرتبط؛ مصرف بیش از حد دارو.

یک گروه جمعیت بیشترین آسیب دیده. کیس و دیتون او را "طبقه کارگر سفید" می نامند - کارمندان سفید پوست بدون داشتن مدرک تحصیلی.

در حالی که مرگ و میر در این گروه افراد بین سن 45 تا 54 سال تقریباً در سایر کشورهای توسعه یافته در حال کاهش است، از اواخر دهه 1990 حتی در ایالات متحده نیز رو به افزایش است. در مقایسه با سویدن، احتمال مرگ در بین امریکایی های سفیدپوست دو برابر بیشتر است. از سال 1999، این قربانیان اضافی که می توان از آنها جلوگیری کرد، درمجموع 600000 امریکایی، عمدتاً میانسال بود.

افزایش مرگ و میر، گرچه با وقوع بحران مواد مخدر در ایالات متحده همزمان است، اما به گفته محققان، آن را تنها با این موضوع نمی توان توضیح داد. دیتون می گوید: "بدون وخیم شدن اوضاع اقتصادی برای طبقه متوسط ​​سفید پوست، بحران مواد مخدر چندان گسترده نبوده است." وی اظهار داشت: "در جامعه ناامیدی وجود دارد. این فرصت های بازاریابی برای مواد خطرناک در صنعت داروسازی ایجاد کرده است که به طور مناسب تنظیم نشده است."

امریکا وضعیت خود را در رقابت های بهترین اقتصاد های جهان از دست داده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا وضعیت خود را در رقابت های بهترین اقتصاد های جهان از دست داده است

کیس و دیتون به خصوص سیستم مراقبت های بهداشتی امریکا را به شدت انتقاد میکنند. در حدود 17 درصد محصول ناخالص ملی به آن تخصیص داده می شود (برای مقایسه - در آلمان این رقم حدود 11 درصد). همه ساله به این سیستم پندیده حق العضویت ها پرداخته می شوند - برای امریکایی ها، این به مثابه "جزیه است که آنها باید به مقامات خارجی بپردازند."

از این اولتر از همه، افراد با درآمد کم متضرر می شوند. بسیاری از شرکت ها فقط کارمندان دارای مهارت بالایی را استخدام می کنند، زیرا با درآمد سالانه 100 هزار دالر، هزینه های بیمه خانواده (حدود 20 هزار دالر) به مراتب کمتر محسوس برای کارمندان با مهارت کمتر با درآمد سالانه 30 هزار دالر است.

فاجعه بار بودن اوضاع این است که امریکایی های متضرر دلایل واقعی مشکلات آنها را نمی فهمند و ترامپ نمی تواند راه حلی برای مشکلات رأی دهندگان خود ارائه دهد. بر اساس گفته های كیس و دیتون، رئیس جمهور كردن او "ژست ناامیدی و خشم بود كه همه چیز را بدتر می كند، نه بهتر".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала