رویارویی نیروهای سوریه با نیروهای امریکا

© AP Photo / APTVرویارویی نیروهای سوریه با نیروهای امریکا
رویارویی نیروهای سوریه با نیروهای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان سوریای مسیر عبور قطار نیروهای نظامی ایالات متحده در شمال حسکه بستند.

به گزارش اسپوتنیک، سانا خبر داده است که سربازان قوای مسلح سوریه مسیر گزمه نیروهای امریکائی را در شمال ولایت حسکه مسدود نمودند.

گفته شده است که اردوی سوریه مانع ورود کاروان نظامی امریکا در روستای منسف تحتانی واقع در ریف تل تمر شده و آنرا وادار به عقب نشینی کردند.

کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است

قابل ذکر است که چنین حادثه به تاریخ 2 و 10 جولای در نزدیک منطقه دادارا سوریه صورت گرفته است. گزمه نیروهای امریکایی بارها توسط ساكنان روستاهای الكاهیرا و دهشیا متوقف گردید كه با سنگ به وسایط زرهی شان حمله می كردند و آنها وادار به عقب نشینی نمودند.

جمعیت محلی عرب در اعتراض به حضور قوای امریكا در ولایات حسکه و دیر الزور، جایی كه قوماندانی امریكا چندین پایگاه داشته است. بیشترین آنها در رومیلان و الشادادی و نزدیک به مناطق نفتخیز در کرانه شرقی فرات واقع شده است که در اختیار امریکایی ها و نیروهای کرد از "نیروهای دموکراتیک سوریه" قرار دارند. قبل از جنگ، 80 درصد از نفت سوریه در مزارع ال عمر، تناک، الجعرا و کونوکو تولید می شد.

در پایان سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا طرحی را تصویب كرد كه براساس آن چند صد سرباز امریكایی در سوریه باقی مانده اند ، یكی از وظایف اصلی آنها اطمینان از كنترول میادین نفتی در شمال شرقی این كشور است. در همین حال، آژانس سانا خاطرنشان می کند که آنها در دمشق حضور مسلحانه ایالات متحده را "به عنوان یک اشغال غیرقانونی، که با سرقت ثروت طبیعی متعلق به مردم سوریه همراه است" می بینند.

جنرال كنت مكنزی قوماندان قوای مرکزی امریكا در 13 جون به دمشق هشدار داد كه تلاش میكند قلمرو كنترول كردها را با زور بازگرداند. این جنرال گفت: " از هرگونه تهدید نظامی اردوی سوریه به اندازه کافی دفع خواهد شد" .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала