کار ساخت میدان هوایی ننگرهار آغاز شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کار ساخت میدان هوایی ننگرهار آغاز شد
کار ساخت میدان هوایی ننگرهار آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کار ساخت بخش اول میدان هوایی غیرنظامی ننگرهار  امروز جمعه (10، جولای) آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، قرار است میدان هویی ننگرهار در منطقه گمبیری ولسوالی شیوه (کوزکنر) در 25 کیلومتری شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار در 3.5 هزار جریب زمین ساخته شود.

برای ساخت بخش اول این میدان هوایی که شامل ساخت دیوار احاطه، برج های امنیتی و "فینس" می شود، 80 میلیون افغانی بوده در نظر گرفته شده است که از سوی دولت تامین می شود. قرار است که کار بخش اول آن در ظرف هشت ماه تکمیل شود.

در مراسمی که برای شروع کار ساخت بخش اول میدان هویی ننگرهار ترتیب شده بود. محمد قاسم وفایی زاده رئیس اداره هوانوردی ملکی، فضل محمود فضلی رئیس اداره امور ریاست ریاست جمهوری، والیان ننگرهار و لغمان حضور داشتند.

به گفته آقای وفایی‌زاده، ساخت این میدان هوایی 36 تا 40 میلیون دالر هزینه خواهد داشت و تلاش می شود که در جریان دو سال آینده کار ساخت آن تکمیل شود.

محمدقاسم وفایی‌زاده، افزود که در وضعیت اضطراری و جوی نامناسب در میدان هوایی کابل، هواپیماها در شهر مزارشریف یا هم در پیشاور پاکستان نشست می کنند، اما با ساخت میدان هوایی ننگرهار این مشکل حل خواهد شد.

قرارداد ساخت بخش اول میدان هوایی ننگرهار که شامل ساخت دیوار احاطه، برج‌های امنیتی و "فینس" می‌شود، در ماه جوزا با شرکت "افغان گلوبل اپریشن" امضا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала