واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی
واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گزارش سازمان ملل متحده درباره ترور جنرال ایرانی را رد کرد. 
حزب الله عراق: امریکا مسئول ترور قاسم سلیمانی و مهندس است - اسپوتنیک افغانستان
حزب الله عراق: امریکا مسئول ترور قاسم سلیمانی و مهندس است

به گزارش اسپوتنیک، گزارش مقام ارشد سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن جنایت امریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران تا حدی باعث عصبانیت واشنگتن شده که در جدیدترین واکنش، سکان‌دار وزارت خارجه این کشور آن را رد کرد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه امریکا که در زمان کارکرد‌های خود در دولت و کنگره امریکا مواضع شدیداً ضد ایرانی خود را به نمایش گذاشته، این بار در صفحه تویترش نوشت: "ما گزارش فریبنده گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترورهای هدفمند از طریق پهپادهای مسلح درباره جنرال ایرانی قاسم سلیمانی را رد می‌کنیم".

در حالی که در گزارش سازمان ملل بر غیرقانونی بودن این جنایت تروریستی تاکید شده اما پمپئو دوباره سعی کرد ترور سردار سلیمانی را توجیه کند: "ایالات متحده در خصوص مبانی قوانین بین‌المللی برای یورش ها شفاف بوده و همواره برای حفاظت از امریکا اقدام خواهد کرد".

پیش از این، اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان روز گذشته (پنجشنبه) با غیرقانونی خواندن ترور سردار سلیمانی، گزارش خود را در این باره به نشست شورای حقوق بشر ارائه کرد.

در این نشست نمایندگان کشورهای ایران، سوریه و عراق این جنایت امریکا را محکوم کرده و دیگر کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، سوئیس، استرالیا، ونزوئلا و کوبا نیز آن را غیرقانونی و نقض منشور سازمان ملل توصیف کردند.

یادآوری می کنیم، که ارتش امریکا بامداد ۱۳ جدی ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشدالشعبی را لحظاتی پس از ترک میدان هوایی بغداد مورد یورش قرار داده و آنها را کشتند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала