امریکا Skyborg را جایگزین F-16 می کند

© Air Force Research Laboratory artworkامریکا Skyborg را جایگزین F-16 می کند
امریکا Skyborg را جایگزین F-16 می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا جنگنده‌های F-16 را با تولیدات زیر برنامه Skyborg جایگزین می‌کند.

سقوط مرگبار جنگنده اف-16 امریکا + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
سقوط مرگبار جنگنده اف-16 امریکا + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Aviation Week & Space Technology می‌نویسد: "نیروی هوایی ایالات متحده امریکا قصد دارد شماری از جنگنده‌های نسل چهارم F-16 Fighting Falcon را با پهپادهای کوچک ردیابی – هجومی ساخته شده در چارچوب برنامه Skyborg از سال 2025 جایگزین کند".

 در این نشریه آمده است، که فرآورده های Skyborg مرز بین یک پهپاد با قابلیت استفاده چند باره و یک راکت کروز یک بار مصرف را از میان می‌برند. هواپیماهای ایجاد شده زیر این برنامه باید از سال 2030 آغاز به جایگزین شدن بجای پهپادهای شناسایی - هجومی قدیمی MQ-9 Reaper می‌کنند.

بر پایه داده های Aviation Week & Space Technology، یکی از هواپیماهای بدون سرنشین که منظور Skyborg را برآورده می کند، XQ-58A Valkyrie است.

یادآوری می کنیم، که در سپتامبر سال 2019 ، ویل روپر، مسئول خرید نیروی هوایی امریکا گفت: "جنگنده های نسل پنجم F-22 Raptor و F-35 Lightning II از طریق یک پهپاد هدایت شده مجهز به سیستم اطلاعاتی پیشرفته هوش مصنوعی ایجاد شده توسط برنامه Skyborg با یکدیگر در تعامل خواهند بود".

 در جون سال 2019، واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد MQ-9 Reaper را در لهستان مستقر کند. اهداف مشابه طرف امریکایی در مسکو نگرانی‎‌هایی ایجاد کرده است.

در مارچ همان سال، XQ-58A Valkyrie نخستین پرواز خود را در آسمان محل آزمایش نظامی یوما (آریزونا) انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала