قند خون بالا خطر مرگ بیماران کرونایی را افزایش می دهد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر قند خون بالا خطر مرگ بیماران کرونایی را افزایش می دهد
قند خون بالا خطر مرگ بیماران کرونایی را افزایش می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان نشانه ای جدیدی را پیدا کردند، که مرگ ناشی از ویروس کرونا را افزایش دهد.

172 بیمار کرونایی دیگر بر بیماران کرونایی افغانستان افزوده شد - اسپوتنیک افغانستان
172 بیمار کرونایی دیگر بر بیماران کرونایی افغانستان افزوده شد
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Diabetologia به استناد به بررسی های دانشمندان چینی نوشت: قند خون بالا در انسان خطر مرگ ناشی از اشکال شدید عفونت ویروس کرونا را دو برابر افزایش می دهد.

دانشمندان تاریخچه بیماری بیش از 600 نفر از ساکنان ووهان را که از 24 جنوری تا 10 فیبروری در درمانگاه بیماران کرونایی بستری شده اند را مورد بررسی قرار دادند. در بیشتر موارد، افرادی که قند خون نسبتاً بالایی داشتند در اثر عفونت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

دانشمندان براین باورند، که افزایش قند خون منجر به تشکیل لخته های خون و التهاب می شود و همچنین باعث بدتر شدن عملکرد رگ های خونی می شود.

یادآوری می کنیم، که بر پایه آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم 12 میلیون و 464 هزار و 915 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان 559 هزار و 481 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و 6 میلیون و 836 هزار و 564 نفر نیز بهبود یافته اند. ایالات متحده‌ امریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام دچار شدگان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته را در جهان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала