Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

پرتاب موشک از کشتی جنگی هسته ای «پترکبیر» + ویدئو

© Sputnik / Dover Marinaپرتاب موشک از کشتی جنگی هسته ای «پترکبیر» + ویدئو
پرتاب موشک از کشتی جنگی هسته ای «پترکبیر» + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی هسته ای سنگین پتر کبیر روسیه، آزمایش یک موشک ضد کشتی در برابر دشمن شرطی را در دریای بارنتز انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایش پرتاب موشک از کشتی جنگی اتمی "پتر کبیر" در دریای بارنتز صورت گرفت.

در نوار ویدیویی این آزمایش که در اینترنت منتشر شده، پرتاب موشک از زوایای مختلف را نشان می دهد. ابتدا دریچه ای بر روی عرشه کشتی جنگی باز می شود، سپس شعله های آتش و دود از آنجا بیرون می آید و پس از آن یک موشک پرتاب می‌گردد.

کشتی موشکی هسته ای «پطر کبیر» متعلق به نیروی دریایی  شمالی روسیه است.  این کشتی جنگی مجهز به تسلیحات ضد کشتی و مجتمع های موشکی «گرانیت» و سیستم  پدافند هوایی «اس-300 اف — فورت» است.

 کشتی جنگی "پتر کبیر" بزرگترین کشتی عملیاتی جنگی ـ ضربتی جهان است که با نیروی هسته ای کار می کند و فاقد امکان حمل هواپیما می باشد. 

این کشتی از دهه 80 میلادی کار طراحی و تولید آن آغاز شده  و در سال 1998 راه اندازی و هم اکنون در حال خدمت در ارتش روسیه است. این رزمناو فوق سنگین دارای وزنی بیش از 24 هزار تن (وزن ماکزیمم بیش از 26 هزار تن)، طول بیش از 250 متر، و عرض حدودا 28 متر است.

گفته می‌شود بیش از صدها قطعه در این کشتی بکار رفته و مجموعه‌ای از موشک انداز، توپ،راکت،اژدر،انواع سامانه‌های راداری و ماهواره‌ای و دیگر تجهیزات پیشرفته این کشتی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала