Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جملات ماندگار کاسیاس به ژاوی پس از قهرمانی در جام جهانی + عکس

© Photo / Iker Casillas / Iker Casillasایکر کاسیاس
ایکر کاسیاس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
11 جولای برای همه اسپانیایی‌ها یک روز خاص شمرده می‌شود، زیرا در چنین روزی تیم ملی فوتبال این کشور در ژوهانسبورگ با شکست هالند در وقت‌های اضافه قهرمان جهان شد.

به گزارش اسپوتنیک، در چنین روزی و ده سال قبل، فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ با داوری هووارد وب از انگلیس بین تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و هالند برگزار شد.
ماتادورها در آن دیدار موفق شدند با تک گول آندرس اینیستا، در وقت‌های اضافی این بازی به پیروزی دست یابند و برای نخستین بار به مقام قهرمانی جام جهانی برسند.
پس از این موفقیت عظیم ایکر کاسیاس با ژاوی هرناندز و در زمانی‌که آن‌ها برای بالا بردن جام آماده می‌شدند، سخنان جالبی داشت که حرف‌های آن‌زمان کاپیتان تیم اسپانیا ماندگار شد.

کاسیاس به ژاوی گفت:" مردم قدردانی خود را در خیابان‌ها به ما نشان خواهند داد، مهم نیست که آنها اهل مادرید، بارسلونا، سویا، مالاگا یا والنسیا باشند، ما فهمیدیم که کشور را خوشحال کردیم. حالا چه چیزی باقی مانده است، با دیدن این‌که قبلاً همه چیز را برنده بودیم؟ این‌جا جایی بود که همه چیز شروع شد و تاریخ ما را تغییر داد.»

پس از این سخنان که اکثر بازیکنان تیم ملی اسپانیا حضور داشتند و به نوعی کاسیاس خواهان اتحاد بازیکنان بارسا و رئال برای منصرف ساختن پویول از کناره‌گیری از تیم ملی بود، یک‌دیگر خود را به آغوش گرفتند و اشک شوق ریختند.
این قهرمانی اسپانیا در جام جهانی سبب شده است که اکثر مردم این کشور در چنین روزی بار دیگر از آن روز تجلیل کنند و این روز را به نام« روز فوتبال» بنامند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала