نخستین تقابل ارگ و شورای مصالحه بر سر آزادی زندانیان طالب

© @twitter.comرئیس جمهور غنی به دیدار «عبدالله» رفت
رئیس جمهور غنی به دیدار «عبدالله» رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که رئیس جمهور افغانستان بر عدم آزادی حدود 600 زندانی طالبان تاکید دارد اما رئیس شورای عالی مصالحه این کشور می‌گوید که روند تبادل زندانیان باید تکمیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه در بیاناتی اظهار داشت که برای آغاز گفتگوهای میان افغانان نیاز است تا روند رهایی پنج هزار زندانی طالبان به پایان برسد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که دستیابی به صلح دایمی و پایان جنگ از مهمترین اولویت‌های افغانستان است.

عبدالله عبدالله، درباره روند آزادی زندانیان طالبان نیز اظهار داشت: روند نهایی سازی تبادل زندانیان دو طرف ادامه دارد و جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است تا این روند را برای آغاز مذاکرات میان افغانان تکمیل کند.

طالبان آمریکا را مسئول عدم آزادی زندانیان خود دانست - اسپوتنیک افغانستان
طالبان آمریکا را مسئول عدم آزادی زندانیان خود دانست

وی با محکوم کردن حملات طالبان از این گروه خواست تا در زمینه کاهش خشونت اقدام کرده و بر برقراری آتش‌بس بشردوستانه تاکید کرد.

عبدالله در حالی بر تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان تاکید دارد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان تصریح می‌کند از مجموع 5 هزار زندانی طالبان 592 نفر از آن‌ها را به دلایل امنیتی و حقوقی آزاد نخواهد کرد.

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان فهرست جایگزینی را در بدل این زندانیان به دولت تحویل داده اما طالبان تاکنون درباره اینکه آیا پس از آزادی زندانیان جایگزین حاضر به آغاز مذاکرات خواهد شد، هنوز چیزی نگفته است.

چهار ماه پیش آمریکا با طالبان توافق صلح را در دوحه امضا کردند. انتظار می رفت پس از ده روز از امضای توافق صلح با طالبان گفت وگوهای میان افغانان آغاز شوند، اما تاکنون از آغاز گفتگوهای میان افغانان خبری نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала