ویروس کرونا؛ ابتلای نزدیک به 3 هزار عربستانی در 24 ساعت گذشته

© REUTERS / AHMED YOSRIویروس کرونا؛ ابتلای نزدیک به 3 هزار عربستانی در 24 ساعت گذشته
ویروس کرونا؛ ابتلای نزدیک به 3 هزار عربستانی در 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عربستان سعودی اعلام کرده است که در یک شبانه روز گذشته در کشور نزدیک به سه هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق آمار رسمی وزارت صحت عربستان در 24 ساعت گذشته در کشور دو هزار و 994 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و همچنان 30 بیمار جان باخته است.

وزارت صحت عربستان امروز شنبه (11 جولای) اعلام کرد: 2994 مورد جدید ابتلا کرونا در کشور ثبت شده است در حال حاضر شمار مجموعی مبتلایان به 229 هزار و 480 نفر رسیده است.

توپ فوتبال Spain Soccer Europa League CSKA - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
50 فوتبالیست درعربستان به کرونا گرفتار شدند

این وزارتخانه می‌گوید که در 24 ساعت گذشته همچنان دو هزار 370 نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب شمار بهبودیافتگان در کشور به 165 هزار و 396 نفر رسیده است.

طبق معلومات این وزارت، طی یک روز گذشته 30 نفر به اثر کرونا در عربستان سعودی جان باخته اند و شمار جان‌باختگان در این کشور به 2 هزار و 181 نفر می‌رسد.

عربستان سعودی از لحاظ مبتلایان کرونا در رده اول کشورهای عربی و در رده چهاردهم کشورهای جهان قرار دارد.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 22.2 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 555 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала