53 قلم دوا و ضروریات پزشکی برای درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان تهیه گردید

© وزارت صحت 53 قلم دوا و ضروریات پزشکی برای درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان تهیه گردید
53 قلم دوا و ضروریات پزشکی برای درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان تهیه گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از تهیه 53 قلم دوا و ضروریات پزشکی برای درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان خبر داد.
تلاش وزارت صحت عامه برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های کووید-۱۹ - اسپوتنیک افغانستان
تلاش وزارت صحت عامه برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های کووید-۱۹

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز شنبه، 21 سرطان 1399 نوشت: کمیته اضطرار ولایت کابل، 53 قلم دوا و تجهیزات پزشکی را که برای درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان تهیه نموده است، امروز مقداری از آن را در حضور داشت داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، محمد یعقوب حیدری والی کابل و داکتر نجیب الله ناصر رییس کمیسیون صحت، ورزش و جوانا در پارلمان به درمانگاه محمد علی جناح تسلیم کرد.
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه از والی کابل مبنی بر فراهم آوری این ضروریات طبی و دواها تشکری نموده گفت که این ضروریات طبی از نیازهای مهم شفاخانه های کووید-19 در کابل به شمار می‌رفت که اکنون تمام آنان برای درمان بیماران کرونایی در این دو درمانگاه به مصرف خواهند رسید.
سرپرست وزارت صحت عامه، از بهبود عرضه خدمات صحی در درمانگاه ‌های محمد علی جناح و افغان-جاپان یاد آوری کرده گفت: تغییراتی که اخیرا در رهبری این دو درمانگاه به وجود آمده است خدمات صحی در آنان بهبود یافته است. همچنان ما در تلاش استیم که خدمات صحی را در همه درمانگاه های کشور نیز بهبود بخشیم.
هم‌چنان داکتر عثمانی تاکید نمود که ویروس کرونا هنوز تحت مدیریت قرار نگرفته است و مردم باید با رعایت نکات صحی خود را در برابر این ویروس وقایه نمایند.
نامزد وزیر صحت عامه اظهار نمود که سالانه حدود یک اعشاریه پنج میلیارد دالر در بخش صحت به مصرف می‌رسد که از این میان حدود 40 درصد آن برای مراکز صحی دوا خریداری می‌شود. این مبلغ از سوی جامعه جهانی و دولت افغانستان پرداخت می‌گردد.
از سوی دیگر، محمد یعقوب حیدری والی ولایت کابل، از تلاش های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر بهبود وضعیت صحی و مبارزه با ویروس کرونا قدر دانی کرده گفت: چالش های که قبلا در درمانگاه های محمد علی جناح و افغان-جاپان وجود داشت، خوشبختانه اکنون با نظارت و پیگیری وزارت صحت و کمیته اضطرار برطرف شده است.
او هم‌چنان بر همکاری مشترک ولایت کابل و وزارت صحت عامه تاکید نموده گفت ما متعهد استیم تا دوشادوش وزارت صحت عامه برای کاهش ویروس کرونا مبارزه کنیم.
در عین حال، داکتر نجیب الله ناصر رییس کمیسیون صحت، جوانان و ورزش در پارلمان، از خریداری دوا و تجهیزات برای درمانگاه های نامبرده از سوی کمیته اضطرار استقبال نموده و از کارکردهای رهبری وزارت صحت عامه در امر بهبود خدمات صحی ستایش کرد.
هم‌چنان داکتر عثمانی در پایان این نشست همراه با والی کابل و رییس کمیسیون صحت از بیماران کووید-19 داخل بستر شفاخانه محمد علی جناح دیده نموده و چگونه‌گی عرضه خدمات صحی را در این درمانگاه از نزدیک بررسی کرد.

پیش از این، شهروندان شهر کابل از کمبود اکسیجن در درمانگاه های مخصوص کرونا شکایت داشتند.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون در افغانستان بیش از 33 هزار بیمار کرونایی شناسایی شده است، که از این میان بیش از 20 هزار درمان و نزدیک به یک هزار بیمار دیگر جان باخته اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала