یک گروپ طالبان به پروسه صلح پیوست+عکس

© Photoپیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح
پیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروپ ۱۲ نفری طالبان به سرگروپی ملانعمت الله مشهور به خاکباد در ولایت بغلان به پروسه صلح پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروپ مسلح 12 نفری طالبان به سرگروپی مشهور به خاکباد در نتیجه کار اوپراتیفی منسوبین ریاست امنیت ملی بغلان به پروسه صلح پیوسته است.

© Photoپیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح
یک گروپ طالبان به پروسه صلح پیوست+عکس - اسپوتنیک افغانستان
پیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح

گزارشات حاکی از آن است که ملا نعمت الله مشهور به خاکباد با زیر دستانش در ساحات منجانه، گزان، گزه‌گیل، سبزخوان و زیر بندی ولسوالی خنجان مصروف فعالیت های مسلحانه به نفع طالبان بود، در نتیجه کار اوپراتیفی منسوبین ریاست امنیت ملی بغلان و درک حقانیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان به پروسه صلح پیوسته است.

نعمت الله می‌گوید " در این مدت که با گروه طالبان فعالیت داشته، دریافته که عملکرد گروه طالبان خلاف دین مقدس اسلام بوده و این گروه به دستور کشورهای بیگانه در صدد ویرانی این سرزمین هستند، بدین منظور به پروسه صلح پیوسته اند"

ظاهر یکی از اعضای دیگر این گروپ می‌گوید" طالبان مکاتب، مساجد، سرک و پلچک را ماین گذاری و تخریب می‌کنند، مردم ملکی را می کشند، بدین ملحوظ پروسه صلح پیوسته و در همکاری با دولت در تامین امنیت ساحات خود سهم می‌گیریم". 

© Photoپیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح
یک گروپ طالبان به پروسه صلح پیوست+عکس - اسپوتنیک افغانستان
پیوستن یک گروپ از طالبان به پروسه صلح
 

داکتر صفدر محسنی رئیس شورای ولایتی بغلان پیوستن افراد متذکره را به پروسه صلح بخاطر تامین امنیت ولسوالی خنجان و شاهراه عمومی دوشی- خنجان مهم و مثمر دانسته و از کارکردهای منسوبین ریاست امنیت ملی بغلان ابراز قدردانی و تشکری نمود.

سال گذشته جمشید شهابی، سخن‌گوی والی بادغیس نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی تا کنون نتوانسته‌اند دو پاسگاهی که از آن عقب‌نشینی کرده بودند، را از نزد طالبان پس بگیرند.
گفتنی است که درگیری میان جنگجویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی از دیرمدت به این طرف در ولسوالی بالامرغاب بادغیس جریان دارد و گروه طالبان سه شب پیش به هدف تصرف بالامرغاب از چند جهت بر این ولسوالی حمله کردند.
به دنبال آن وزارت دفاع اعلام کرد که نیروهای امنیتی به دلیل جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از شماری از پاسگاه‌ها عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала