تلفات ارتش در حمله مشترک داعش، القاعده و طالبان در بدخشان

© Sputnik / JAKکشته شدن ۴۵ تن از عضای طالبان در ولایت بدخشان
کشته شدن ۴۵ تن از عضای طالبان در ولایت بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بدخشان از کشته شدن هفت نیروی امنیتی در پی یک حمله مشترک طالبان، داعش و القاعده در ولسوالی ارغنج‌خواه هفت این ولایت خبر داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که گروه طالبان یک حمله تهاجمی و مشترک را با گروه داعش و القاعده بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی ارغنج ‌خواه راه‌اندازی کرده است.

 نیک ‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که در پی این حمله هفت تن از نیروهای پولیس ملی و محلی کشته شده و دو نیروی دیگر زخم برداشته‌اند.

سخنگوی والی بدخشان گفت که در این حمله که شب گذشته اجرا شده است، حدود هفتاد جنگجوی گروه طالبان با حمایت مستقیم داعش و شبکه القاعده در آن نقش داشته‌اند.

ناامنی‌های شاهراه کابل-بدخشان؛ شهروندان بدخشان در کابل نشست اعتراضی برگزار کردند - اسپوتنیک افغانستان
ناامنی‌های شاهراه کابل-بدخشان؛ شهروندان بدخشان در کابل نشست اعتراضی برگزار کردند

به گفته نیک ‌محمد نظری، نیروهای امنیتی حمله مشترک طالبان، داعش و القاعده را عقب زده‌اند و طبق گزارش ابتدایی پنج نفر از اعضای این گروه‌ها کشته شده و شماری نیز زخم برداشته‌اند.

سخنگوی والی بدخشان می‌گوید که این حمله مشترک در حالی راه‌اندازی شده است، گروه طالبان همواره ادعا کرده است که رابطه‌ی خود را با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قطع کرده است.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

بر اساس توافقنامه‌ی صلح که در دهم ماه حوت بین طالبان و آمریکا در قطر امضا شد، گروه طالبان متعهد شده است که رابطه خود را با شبکه القاعده قطع کند.

پیش از این، سازمان ملل متحد و وزارت دفاع امریکا گزارش کرده بودند که طالبان همچنان به روابط خود با شبکه القاعده ادامه داده‌اند. طالبان این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

 

 

  

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала