سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه خروج از سوی آمریکا را دریافت نکرده است

© REUTERS / Denis Balibouse سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه خروج از سوی آمریکا را دریافت نکرده است
 سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه خروج از سوی آمریکا را دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تدروس ادهانوم: سازمان بهداشت جهانی هنوز اطلاعیه رسمی در مورد خاتمه عضویت ایالات متحده در این سازمان را دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم ، رئیس سازمان جهانی بهداشت، امروز (13 جولای) گفت: "تا اکنون، ما نامه رسمی از ایالات متحده در مورد خاتمه عضویت در این سازمان را دریافت نکرده ایم".

پیش از این، در 7 جولای، رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، به کنگره مبنی بر تصمیم به خارج شدن کشور از سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد.

در همین حال ، گزارش شد كه واشنگتن اعلامیه تصمیم خود را به آنتونی گوترس دبیر كل سازمان ملل ارسال كرده است.

ترامپ: از چین به خاطر کرونا بیشتر از پیش عصبانی هستم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: از چین به خاطر کرونا "بیشتر از پیش" عصبانی هستم

برنامه های ترامپ قبلاً توسط دموکرات ها مورد انتقاد قرار گرفت و آنها خاطرنشان کردند که خروج از این سازمان باعث می شود آمریکایی ها با بیمارانش تنها گذاشته شوند.

پیش از این سناتور باب منندز، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: "کنگره اطلاعیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ، رسماً ایالات متحده را در بحبوحه یک همه‌گیری از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است".

وی افزود: "اینکه واکنش ترامپ به شیوع کووید را سردرگم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار [خروج از سازمان بهداشت جهانی] از منافع و جان آمریکایی‌ها حفاظت نمی‌کند، بلکه آمریکایی‌ها را بیمار و تنها باقی می‌گذارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала