توافق‌نامه صلح؛ خروج نیروهای امریکایی از 5 پایگاه در افغانستان

© AFP 2023 / Delil Souleimanتوافق‌نامه صلح؛ خروج نیروهای امریکایی از 5 پایگاه در افغانستان
توافق‌نامه صلح؛ خروج نیروهای امریکایی از 5 پایگاه در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان امریکایی بر بنیاد توافق‌نامه صلح از 5 پایگاه در ولایات افغانستان بیرون شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک مقام امریکایی که نخواست اسمش فاش شود می‌گوید که ایالات متحده بر بنیاد توافق میان طالبان از پنج پایگاه در ولایت‌های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان نیروهای خود را بیرون کرده است.

توافق حکومت افغانستان برای برگزاری مرحله آغازین مذاکرات با طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
توافق حکومت افغانستان برای برگزاری مرحله آغازین مذاکرات با طالبان در قطر

این درحالیست که روز گذشته شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که بر اساس توافق نامه امضا شده میان ایالات متحده و طالبان در اواخر ماه فبروری، در قطر، شمار نیرو های امریکایی در افغانستان به 8 هزار 600 نفر كاهش یافته است.
نماینده نیروهای مسلح ایالات متحده در افغانستان در صحبت با این شبکه گفت که کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان بر طبق توافقنامه صلح با طالبان به اتمام رسیده است. او تاکید کرده که فرماندهان روند خروج نظامیان را از ترس ویروس کرونا، تسریع کرده اند.
بر طبق این توافق نامه که در ماه فبروری توسط مقامات امریکایی و نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر امضاء شد، شمار نیرو های امریکایی در افغانستان تا تاریخ سیزدهم جولای سال روان باید از 13 هزار نفر به 8 هزار و 600 تن کاهش یابد.
بر اساس توافقنامه صلح دوحه، شمار باقیمانده نیرو های امریکایی باید ظرف 14 ماه از افغانستان خارج شوند.
ایالات متحده امریکا در پایان ماه فبروری امسال موافقتنامه ای را با طالبان امضا کرد که مبتنی بر آن شمار نیروهای امریکایی تا میانه ماه جولای باید از 12 هزار به 8 هزار 600 نفر کاهش یابد. بنابراین توافقات، تا ماه می 2021 باید همه نیروها از افغانستان خارج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала