Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکوردی که برای کورتوا شکسته نشد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کورتوا
کورتوا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیشب و در حالی‌که تیم فوتبال رئال مادرید توانست بازی را با حساب 2-1 در زمین گرانادا برنده شود اما گل خوردن کورتوا او را از ثبت رکورد جدید بازداشت.

به گزارش اسپوتنیک، تیبو کورتوا دروازه‌بان خوش فورم رئال مادرید به دنبال شکستن دو رکورد خودش بود که اما یکی از آن در بازی دیشب برابر گرانادا پابرجا ماند.

کورتوا در بازی مقابل آلاوز گل دریافت نکرد تا زمان گل‌ نخوردن‌اش بع 457 دقیقه برسد. دروازه‌بان بلجیمی اگر دیشب تا دقیقه 78 دروازه‌اش ا بسته نگه می‌داشت می‌توانست رکورد 535 دقیقه گل نخوردن‌ خودش را بشکند.

کورتوا هم‌اکنون با 18 کلین شیت در 33 بازی و میانگین 0.56 گل خورده مدعی جدی کسب جایزه زامورا است. او اگر دیشب کلین شیت می‌کرد نامش را در کنار "کانیزارس" در تاریخ لالیگا با 7 کلین شیت می‌توالی به ثبت می‌رساند.

کورتوا احتمالا در دو بازی باقی مانده لالیگا قهرمانی لالیگا را برای اولین بار پس از سال 2014 (قهرمانی با اتلتیکو) بدست خواهد آورد. او در آن فصل در 34 بازی توانست 20 کلین شیت ثبت کند و در 34 بازی تنها 24 گل دریافت کرد. کورتوا امسال 18 کلین شیت ثبت کرده است و می‌تواند به آمار فصل 2014 تا پایان این بازی‌ها دست یابد که همانا 20 کلین شیت است.

در این فصل تنها یان اوبلاک کمتر از او اما بیشتر از هر دروازه‌بان دیگر کلین شیت کرده که آمار او 16 کلین شیت در 36 بازی می‌رسد.

اما اگر کورتوا بتواند در این فصل جایزه زامورا را کسب نماید به تنها دروازه‌بانی بدل خواهد شد که در دو تیم لالیگایی توانسته این جایزه را کسب نماید.

پیش از این او دوبار در اتلتیکومادرید (فصل‌های 2012-13 و 2013-14) این جایزه را بدست آورده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала