رئیس جمهور غنی: کشتن مردم برای امتیازگیری، بدترین رویکرد طالبان است

© @/twitter.comرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی گفته است که توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای به دست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین رویکردی است که گروه طالبان آن را اختیار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، حمله طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان را «تروریستی» خوانده و آن را محکوم کرده است. رئیس جمهور غنی هم‌چنان این حمله را «جنایت‌کارانه و ضدبشری» عنوان کرده است.

آقای غنی گفته است: « این حمله تروریستی بیان‌گر آن است که طالبان هنوزهم به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارند.»

در اعلامیه ارگ آمده است که در حمله «تروریستی» طالبان در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان، شماری از شهروندان کشور کشته و زخمی شده‌اند و به تأسیسات عام‌المنفعه آسیب رسیده است.

انفجار قوی شهر ایبک سمنگان را لرزاند - اسپوتنیک افغانستان
انفجار قوی شهر ایبک سمنگان را لرزاند

رئیس جمهور غنی گفته است که توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای به دست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین روی‌کردی است که گروه طالبان آن را اختیار کرده است.

آقای غنی از طالبان خواسته است که از «جنگ و افغان‌کشی» دست بکشند و ندای صلح دولت، مردم افغانستان و جامعه جهانی را برای ختم جنگ و برقراری صلح بپذیرند.

به گفته او، تشدید خشونت و جنگ، پیش‌رفت در روند صلح را آسیب می رساند.

گروه طالبان در ساعات پیش از چاشت روز دوشنبه، بیست‌وسوم سرطان، به ساختمان ریاست امنیت ملی سمنگان حمله کرد. مهاجمان ابتدا یک موترباربری بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و سپس وارد ساختمان ریاست امنیت ملی شدند.

گروه طالبان نیز اعلام کرده است که یک حمله انتحاری را بر ریاست امنیت ملی سمنگان اجرا کرده است که در آن 70 نیروی امنیت ملی کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала