افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان

© AP Photo / Musadeq Sadeqافشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان
افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پایگاه خبری استرالیا در گزارشی اعلام کرده که نیروهای این‌کشور در سال 2012 یازده غیرنظامی را در ولایت کندهار تیرباران کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبررسانی ABC News استرالیا در یک گزارش تحقیقی خود گفته است که نیروهای ویژه استرالیایی در 2012 میلادی 11غیرنظامی افغان را در جریان یک عملیات در ولایت کندهار در جنوب افغانستان کشته‌اند.

شاهدان عینی و منابع استرالیایی تایید کرده‌اند که نیروهای هوایی این کشور، عملیاتی را علیه طالبان در قندهار راه‌اندازی کرده‌بودند که در این عملیات شماری از روستاییان غیر نظامی که در نزدیکی یک تراکتور جمع شده ‌بودند، هدف قرار گرفتند.

سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان

در این عملیات، پنج عضو طالبان هم کشته شده‌اند؛ اما نظر به گزارش تحقیقی ABC News یک فهرست 11 نفری از افراد غیر نظامی از روستای «سراو»، نشان‌دهنده کشتار 11 غیر نظامی‌ است. مشخص نشده که این روستا جزو کدام ولسوالی ولایت کندهار است.

در این عملیات بر اساس گزارش این شبکه، نیروهای ویژه «واکنش سریع» دولت افغانستان نیز شرکت داشتند.

گفته شده که بازرسان، مشغول پی‌گیری 55 مورد از ادعای نقض قوانین جنگی بین سال‌های 2005 تا 2016 از سوی نیروهای استرالیایی در افغانستان هستند.

این در حالی است که ماموران پولیس استرالیا سال گذشته به دفتر اصلی رادیو و تلویزیون ملی این کشور «ABC News » در سیدنی یورش برده و آن را تفتیش کردند.

عملیات پولیس مربوط به گزارشی بود که تخلفات ادعاشده نظامیان استرالیایی در افغانستان را فاش کرده ‌بود.

کشتار بی رویه غیرنظامیان از سوی نیروهای ویژه استرالیایی انتقاد سازمان‌های حقوق بشری را در پی داشت.

سازمان دیدبان حقوق بشر پیش از این در گزارشی فاش کرد که نظامیان استرالیایی در ارزگان برای به‌ نمایش گذاشتن توانمندی‌شان در مسابقه‌ای ظالمانه برای کشتار غیرنظامیان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала