امریکا می خواهد تولید سلاح های روسی را آغاز کند

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا می خواهد تولید سلاح های روسی را آغاز کند
امریکا می خواهد تولید سلاح های روسی را آغاز کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده قصد دارد برای متحدان خود سلاح های خریداری کند که قبلاً در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده بودند. این امر برای چه ضرور است، در صورت که میتوان تسلیحات امریکایی ارسال کرد؟ جواب ساده است. سلاح های شوروی مطمئین و هنگام استفاده مناسب تر است.

مایکل پیک (Michael Peck) در مطلب منتشره در نشریه Forbes (امریکا) در ادامه می نویسد، نظامیان بسیاری کشورهای جهان می داند که چگونه از آن استفاده کند. ولی اسلحه سازان روسی به طور قانونمند چنین پلان های نیروهای مسلح ایالات متحده را محکوم کرده و آنها را سرقت نامیده اند.

می بینید، این ماشیندار کلاشینکف است؟ این راکت اندار و مرمی ضد تانک است؟ شاید آنها را در امریکا تولید کنند.

نیروهای مسلح امریكا می خواهد سلاح بدست آورد که در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده بود و متحدین امریكا كه امروزه از این قبیل سلاح ها استفاده می كنند، می تواند از آنها استفاده کنند. به این سلاح ها "مهمات و سلاح هایی مربوط اند که توسط کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و بلوک شرقی تولید و مورد استفاده قرار می گرفت"، همانطور که در خبر راجع به قرارداد جدید گفته شده بود.

صد سال از زادروز مخترع کلاشنیکوف می‌گذرد  - اسپوتنیک افغانستان
صد سال از زادروز مخترع کلاشنیکوف می‌گذرد

در آن همچنین گفته شده که این سلاح ها «از طریق سیستم تامینات اردو نمی توان به دست آورد». هدف نهایی انعقاد قرارداد 5 ساله (از سال 2022 تا 2026) تولید اسلحه و مهمات است که به ایالات متحده و پایگاه های خارجی تحویل داده می شود.

لیست خواسته های نیروهای مسلح شامل انواع مختلف سلاح ها است که از روی قضاوت بر معرفی آن در PowerPoint، در جون سال 2020 توسط نیروهای مسلح ارائه شده است. این شامل راکت های هدایت شونده ضد تانک که قبلاً در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده بود، راکت های استقرار زمینی و هوایی، مرمی برای توپ های اوبوس و هاوان، از مرمی های سبک 60 میلی متری تا مرمی های سنگین 152 میلی متری، مرمی های 125 میلی متری تانک، مرمی های 23 میلی متر و 30 میلی متری توپ است. مهمات توپ، راکت های ضد تانک RPG و همچنین ماشیندار های کلاشنیکوف و مرمی برای آنها می باشند.

ارتش امریکا مدل تفنگ کلاشنیکوف خریداری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ارتش امریکا مدل تفنگ کلاشنیکوف خریداری می‌کند

اتحاد جماهیر شوروی 30 سال پیش از بین رفت. احتمالاً ماندگارترین میراث اتحاد جماهیر شوروی، حجم عظیم سلاح هایی بود که این کشور به کشورهای اروپای شرقی، دولت های جهان سوم و گروه های مختلف چریکی تحویل می داد. علاوه بر این، امروز بسیاری از کشورها مانند چین و بلغارستان سلاح های تولید شده و صادراتی اتحاد جماهیر شوروی را تولید می کنند. در اروپای شرقی، مسلسل ها، سلاح های توپخانه و تانک هایی تولید می شوند که در خط مقدم در منازعات، مانند، جنگ داخلی در سوریه، قرار دارند.

سلاح های مدرن امریکایی در اکثر موارد از تسلیحات قدیمی دوران جنگ سرد پیشرفته تر اند. ولی استعمال سلاح های مدرن پیچیده تر است و خدمات ویژه فنی و همچنین آموزش ویژه ای نیاز دارد که برای استفاده از سلاح های تولید شده در غرب ضروری است. البته ماشیندار های کلاشنیکوف و الوانداز های RPG-7 مدت ها قبل ساخته شده بودند، اما از دوام و اطمینان بالایی برخوردار هستند و نیروهای مسلح کشورهای مختلف، از نیکاراگوا و سومالی گرفته، تا سوریه، می داند که چگونه از آنها استفاده کنند.

چرا ماشیندار کلاشینکف را دوباره اختراع کرد؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала