Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

راشفورد سند دکترا می‌گیرد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مارکوس راشفورد Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Манчестер Юнайтед"
مارکوس راشفورد   Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارکوس راشفورد مهاجم انگلستان منچستریونایتد به خاطر کمک‌های اخیرش در بحران کوید19 دکترای افتخاری را دریافت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارکوس راشفورد مهاجم انگلستانی منچستریونایتد در تابستان امسال به خاطر مبارزاتش خود علیه فقر کودکان از سوی دانشگاه منچستر دکترای افتخاری دریافت می‌کند.

او که در سن 22 سالگی به جوانترین دریافت کننده تاریخ دانشگاه تبدیل می‌شود با موسسه خیریه "FareShare" همکاری نمود تا 20 میلیون پوند برای کمک‌های غذایی رایگان در طول بیماری همه‌گیر کوید19  جمع کند.

راشفورد همچنین دولت را برای گسترش برنامه "کوپن غذا" برای کودکان در وعده‌های غذایی رایگان مدرسه در طول تعطیلات تابستانی راضی کرد.

راشفورد می‌گوید: "این یک روز افتخارآمیز برای خودم و خانواده‌ام است. ما هنوز راه درازی برای مبارزه با فقر کودکان در این کشور داریم اما دریافت شناخت از شهر شما به این معنی است که ما در مسیری صحیح حرکت می‌کنیم و این خیلی معنا دار است."

دانشگاه منچستر در این باره گفت که می‌خواست "کارزار برجسته راشفورد علیه فقر کودکان" و همچنین دستاوردهای ورزشی وی را نشان دهد.

پروفسور "دامه نانسی روتول" رئیس دانشگاه گفت: "ماركوس یك جوان خارق العاده و فوق العاده با استعداد با رانندگی فوق العاده‌ای است كه بسیار فراتر از زمین فوتبال است. کار او برای امور خیریه و مبارزات انتخاباتی برجسته او نه تنها به جوانان بی شماری در سراسر شهر ما بلکه در کل کشور کمک خواهد کرد."

او در ادامه افزود: "دانشگاه ما مسئولیت اجتماعی در هسته خود دارد و این احساس غرور و وظیفه مدنی چیزی است که ما مفتخریم با مارکوس به اشتراک بگذاریم. به همین دلیل دانشگاه خوشحال است که ماركوس را به جوانترین دریافت كننده مدرک افتخاری دکتر تبدیل می‌کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала