Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شش کلید رئال برای قهرمانی در لالیگا

© REUTERS / JAVIER BARBANCHOبازیکنان رئال مادرید
بازیکنان رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئال مادرید از زمان بازگشت لالیگا همه بازی‌های خود را برده و حالا در آستانه کسب حام قهرمانی است.

به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید پس از بازگشت دوباره لالیگا توانسته 9 بازی انجام شده این لیگ را به گونه متوالی به برتری برسد تا خیلی زود عنوان قهرمانی را به نام خود نماید.

در این گزارش حالا شش کلید موفقیت کهکشانی‌ها برای اجرای باورنکردنی فورم آنه را بررسی خواهیم کرد.

کیکه ستین پس از تساوی بارسلونا با سویا گفت: "من مطمئن هستم که مادرید در تمام بازی‌های خود برنده نخواهد شد." اما برعکس انتظار او رئال مادرید کاملا سرحال بوده و 9 پیروزی از 9 بازی انجام شده را با 17 گل زده و تنها 3 گل خورده به دست آورده است.

شاگردان زیزو فردا شب برابر ویارئال بازی خواهند کرد و در آخرین دیدار نیز (شنبه‌شب) به مصاف لگانس خواهند رفت. آنها می‌توانند در دو بازی اخیر خود با یک بُرد یا دو تساوی به عنوان قهرمانی دست یابند. اما شش کلیدی که آنها به آن تکیه کنند تا بتوانند مادرید کامل باشند و خود را خیلی نزدیک به عنوان قهرمانی نمایند؛ چیست؟

 

پیروزی‌های پر بحث

در چند هفته گذشته فورم رئال بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است. آنها پیروز می‌شوند اما قانع کننده نیست. یکی از دلایل بحث و جدل زیاد بازی‌های مقابل اسپانیول، ختافه و بیلبائو است در شرایطی که VAR نقش تعیین کننده‌ای برای برتری آنها داشته است. اما این اعداد داستانی متفاوت را نشان می‌دهند. مادرید از بازگشت فوتبال 1.9 گل در هر بازی به ثمر رسانده و در هر بازی 3 امتیاز کسب کرده است. آنها در هر بازی 15.9 بار هدف قرار می‌گیرند و در هر بازی 3.4 شوت می‌داشته باشند. این تیم 60.7٪ مالکیت در زمین دارد. مادرید از یک رویکرد عملگرا استفاده می‌کند اما نشان می‌دهد که آنها 9 بُرد را بدون این که سزاوار آن باشند به دست آورده‌اند.

 

تاکتیک‌های زیدان و عمق تیمش

با جمع شدن بازی‌ها، چرخش‌ها از روی اختیاری به الزام آور برای زیدان بدل شده‌اند. این مربی فرانسوی با شکل گیری 4-3-3 پایه ایده رویکرد خود را در چند بازی تغییر داده تا بازیکنان را در آغاز بازی در اختیار داشته باشد. مقابل والنسیا او با خط 4-4-2 با هازارد و بنزما بازی کرد. در برابر مایورکا او با یک فُرم 4-2-3-1 یک بازی فوق العاده هجومی را به نمایش گذاشت که با هم بازی شدن بیل، هازارد، وینیسیوس و بنزما انجام شد. وی 5 هافبک را وارد خط مقدماتی خود مقابل گرانادا کرد برابر همان تیمی که در سوپر جام اسپانیا در عربستان سعودی (با کاسمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، والورده) پیروز شد. زیدان در تغییر وسط بازی غریبه نبوده و تاکتیک‌های پنهانی خود را نشان داده است. عمق این تیم به بازیکنانی مانند وینیسیوس،  رودریگو، آسنسیو و میلیتائو کمک می‌کند که در 9 بازی گذشته در بازی سهم گرفته‌اند.

 

گل‌ها از همه بازیکنان

21 بازیکن مختلف این فصل برای رئال مادرید گلزنی کرده‌اند. فرلاند مندی آخرین نفری بود که به گل‌ نزدن خود پایان داد و در مقابل گرانادا درخشید تا نامش را به این لیست اضافه کند. تنها بازیکنانی که موفق به گلزنی نشده‌اند، میلیتائو، براه‌راه و اودریوزولا(قرضی در بایرن تا جنوری) هستند. بنزما بهترین گلزن این تیم با 19 گل پیش است و راموس با 10 گلزن پشت سر اوست. هافبک‌ها نیز به عنوان منبع خوبی برای گل‌های این تیم شناخته می‌شوند. كروس و كاسمیرو هر كدام چهار بار گل‌زنی کرده‌اند و مودریچ نیز سه بار گل زده است. در این فصل والورده دو گل به ثمر رسانده، ایسکو و خامس هر کدام به یک گل رسیده‌اند. این 15 گل از هافبک‌ها است. به ویژه مودریچ سزاوار ستایش خاص می‌باشد زیرا در سن 35 سالگی به نظر می‌رسید امسال او یک قدم قطعی به عقب برداشته اما از زمان بازگشت به مادرید تقویت شده است. وی با 103 دقیقه بیشتر از فد والورده و تقریباً یک دهه و نیم، 8مین بازیکن پرکار زیدان در لالیگا است. او همچنین سه گل و هفت پاس گل دارد.

 

دیوار سفید

کریستیانورونالدو از این تیم جدا شده و به تورین رفت که با جدایی او مادرید به فقر گلزنی شدید مواجه شد. زیدان تصمیم گرفت اگر مادرید نتواند به همان تعداد گل بزند به همان تعداد هم امتیاز نمی‌گیرد. مادرید در اولین بازی‌های‌اش شش گل به ثمر رساند و "کورتوا" در حالی‌که زیر سایه قهرمانی‌های کیلورناواس بود باید می‌درخشید. دروازه‌بان بلجیمی یک دقیقه وقت داشت تا سازگار شود اما در هر بازی 0.58 گل (19 گل در 33 بازی) دریافت کرد که بهترین آمار این فصل برای او است.

 

راموس؛ یک رهبر در دفاع و حمله

بنزما و راموس بهترین گلزن این تیم هستند که لالیگا با هر کدام 5 گل برگشته است. این در مورد تأثیر راموس بسیار زیاد است. گذشته از این‌که در کنار رافائل واران ثابت است، او نیز با گل‌های خود برای مادرید امتیازات مهمی را کسب کرده است. او 20 پنالتی پیاپی را به گل بدل کرده و همچنین یکی از بهترین‌ترین ضربات آزاد را مقابل مایورکا گل کرد.

 

بنزما: گل‌ها و جادو

بخش مهم دیگر فُرم خوب مادرید پنج گل کریم بنزما است. گذشته از گل‌هایی که به ثمر رسانده وی بسیار خود را سخاوتمندانه نشان می‌دهد. او به گل آسنسیو در مقابل آلاوز و در مقابل اسپانیول یاری رساند، او کمک "کامی" را برای كاسمیرو همراه با ضربه محكمی به او داد. بنزما در لیگ 19 گل به ثمر رسانده و در ضربات پنالتی را با راموس تقسیم می‌کند. اگر این‌گونه نبود شاید مسی با 22 گل در صدر جدول گلزنان قرار نمی‌گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала